خبرگزاری کار ایران

جنگ خیابانی میان مزدوران سعودی و اماراتی در عدن

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۱۲۴

درگیری میان شبه‌نظامیان مورد حمایت امارات و عربستان سعودی در استان عدن یمن به سلاح‌های سنگین کشیده شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، شهر عدن در جنوب یمن برای سومین روز متوالی شاهد درگیری شدیدی میان شبه‌نظامیان مورد حمایت عربستان و امارات با استفاده از تانک و سلاح‌های سنگین است.

نیروهای «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن- که مورد حمایت سعودی‌هاست- نیروهای موسوم به «کمربند امنیتی»- مورد حمایت امارات- را در پادگان «عشرین» در عدن محاصره کرده‌اند.

شبه‌نظامیان وابسته به رئیس‌جمهوری فراری یمن حضور خود را در اطراف ساختمان نخست‌وزیری و پادگان طارق در محله «خور مکسر» افزایش داده‌اند.

نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوبی (کمربند امنیتی) مورد حمایت امارات نیز در محله «کریتر» عدن مستقر شده و سنگر گرفته‌اند.

درگیری میان دو طرف به اطراف فرودگاه عدن نیز کشیده شده است و درحال بمباران مواضع یکدیگر در منطقه «جبل الحدید» این شهر هستند.

وبگاه خبری «الخبر الیمنی» نیز به نقل از منابع میدانی در شهر عدن گزارش داد، بخش‌هایی از تیپ سوم که مأمور حفاظت از کاخ ریاست‌جمهوری در جبل الحدید هستند، تحت کنترل نیروهای شورای انتقالی قرار گرفته است. این مقر، مشرف بر منطقه کاخ معاشیق در محله کریتر عدن است.

این منبع خبری همچنین به نقل از منابع میدانی افزود، نیروهای شورای انتقالی همچنین موفق شده‌اند که مقر نخست‌وزیری و مجتمع قضایی در شهرستان «خور مکسر» در شرق شهر عدن را تحت کنترل خود بگیرند و قصد دارند با حمله به مقر تیپ چهارم در دار سعد آن را نیز از کنترل نیروهای هادی خارج کنند.

درگیری‌ها در عدن از روز چهارشنبه میان دو طرف آغاز و همچنان ادامه دارد. جرقه این درگیری‌ها در مراسم تشییع اجساد حملات پنجشنبه گذشته موشکی و پهپادی ارتش و کمیته مردمی یمن( وابسته به انصارالله) به پادگان «الجلاء» واقع در غرب شهر عدن، میان نیروهای شورای انتقالی جنوبی و نیروهای منصور هادی زده شد که این درگیری یک نفر کشته و دو نفر زخمی شدند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز