خبرگزاری کار ایران

زنیت و تلاش برای ساخت یک فصل رویایی با ستاره بارسا و سردار آزمون

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۵۰۳

زنیت پس از جذب گرانقیمت مالکوم از بارسلونا نشان داده برای فصل جدید رویاهای بزرگی در سر دارد.

به گزارش ایلنا، زنیت سنت‌پترزبورگ در نقل و انتقالات تابستانی خرید بزرگ و گرانقیمتی انجام داد و مالکوم برزیلی را راضی کرد تا از بارسلونا و لالیگا جدا شود و به لیگ روسیه بیاید و برای تیم قهرمان بازی کند. اتفاقی ویژه، البته در شرایطی که زنیت در خط حمله دو بازیکن سرحال و آماده در اختیار دارد. سردار آزمون و آرتم جیوبا که از زمان حضور در روستوف تا امروز که در زنیت بازی می‌کنند، همیشه زوج خطرناکی را تشکیل داده‌اند.

زنیت در سید یک لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد و هدف این تیم در فصل جدید، تنها موفقیت در لیگ روسیه نیست. زنیت با خرید مالکوم و همچنین حفظ بازیکنان ارزشمندی نظیر سردار آزمون، آرتم جیوبا، براتیسلاو ایوانوویچ و دریوسی سعی دارد تا در اروپا هم تیمی قدرتمند باشد و به مرحله حذفی صعود کند. هدفی که باعث شده تا مدیران زنیت از پیشنهادهای ریز و درشت برای فروش ستاره‌های خود به راحتی آب خوردن بگذرند و آنها را در سنت‌پترزبورگ حفظ کنند.

زنیت در دوران مربیگری سرگئی سماک، کمتر پیش آمده که از روش 4-4-2 استفاده نکند. آن‌هم با توجه به اینکه 2 مهاجم آماده در اختیار دارد که گذر از هیچ یک برای مربی جوان روسی امکان‌پذیر نیست. آزمون و جیوبا هر دو سانتر فوروارد هستند، با قد و قامتی بلند و قدرت سرزنی بالا. حضور هیچ‌یک از آنها، حتی در کناره‌ها هم جواب نمی‌دهد و شاید همین مسأله باعث شده تا سماک دست به تغییر روش نزند و سیستم 4-4-2 را به عنوان سیستم واحد و اصلی زنیت انتخاب کند.

با حضور مالکوم هم به نظر نمی‌رسد روش بازی زنیت تغییر کند. این تیم در 3 دیدار از 4 دیدار فصل جدید، سیستم 4-4-2 را انتخاب کرده و فقط مقابل سوشی با روش 4-2-3-1 به میدان رفته. در بازی نخست لیگ روسیه، زنیت 2 بر یک تومبوف را شکست داد که در آن بازی سردار آزمون و آرتم جیوبا زوج خط حمله بودند و دریوسی نقش وینگر راست را بر عهده داشت. در بازی دوم برابر اورنبورگ، باز هم سردار و جیوبا در خط حمله حضور داشتند و این بار الکسی سوتورمین به عنوان وینگر راست در ترکیب زنیت بازی کرد. در بازی سوم و مقابل سوشی اما روش بازی زنیت تغییر کرد، از 4-4-2 به 4-2-3-1. آرتم جیوبا روی نیمکت نشست، سردار مهاجم نوک بود و سوتورمین نیز به عنوان گوش راست وظایفش را انجام داد. در بازی آخر برابر کراسنودار اما مالکوم هم روی نیمکت نشست تا در ادامه وارد زمین شود. سماک باز هم زنیت را با روش 4-4-2 به زمین فرستاد که آرتم جیوبا و سردار آزمون زوج خط حمله بودند و الکسی سوتورمین نیز در پست وینگر راست بازی کرد.

مالکوم 22 ساله اما در دقیقه 71 بازی برابر کراسنودار و در شرایطی که زنیت با یک گل از حریف خود عقب بود، جانشین سوتورمین شد و 19 دقیقه در پست وینگر راست بازی کرد. پستی که ستاره برزیلی آشنایی زیادی با آن ندارد. مالکوم، چه در کورینتیانس و چه در بوردو و بارسلونا، بیشتر یک بال بوده و در قریب به اتفاق تیم‌ها در نقش هافبک-مهاجم راست به میدان رفته. آن‌هم در روش 4-3-3 یا 4-2-3-1.

بازی به عنوان وینگر راست در سیستم 4-4-2 نیاز به خصوصیات دفاعی بیشتر دارد. بازیکنی در این پست موفق است که بتواند به کمک خط دفاع بیاید و حتی گاهی اوقات پشت سر دفاع راست را پوشش بدهد. مالکوم اما با خصوصیات تهاجمی‌تر، شاید گزینه مناسبی برای حضور در این پست - حداقل در لیگ قهرمانان اروپا - نباشد. او می‌تواند یک مهاجم مکمل خوب در روش 4-4-2 باشد، مکملی مثلاً برای سردار آزمون اما سرگئی سماک نشان داده که کمتر دست به ترکیب مهاجمان اصلی خود می‌زند، حتی اگر گزینه‌ای به نام مالکوم داشته باشد.

 استانیسلاو چرچسوف، سرمربی تیم ملی روسیه درباره انتقال مالکوم، مهاجم برزیلی بارسلونا به زنیت سنت‌پترزبورگ و تأثیر آن روی زوج خط حمله این تیم شامل سردار آزمون و آرتم جیوبا (کاپیتان تیم ملی فوتبال روسیه) می‌گوید: «درباره آرتم جیوبا باید بگویم که همه چیز به خود او بستگی دارد، البته او هرگز نمی‌خواهد تسلیم شود و این باعث خوشحالی ما است. آرتم جیوبا و سردار آزمون نقش خودشان را در تیم زنیت تقسیم کرده‌اند. هر دو بازیکن در این تیم احساس راحتی می‌کنند. آرتم جیوبا پاس می‌دهد و گل می‌زند. بنابراین مشکلی با آمدن مالکوم ندارد. مالکوم طبق آن چیزی که من می‌دانم پست دیگری دارد و بازیکن کناری است.»

مالکوم بعد از حضور در زنیت با اتفاق‌های تلخی مواجه شد و حالا باید ببینیم برای بازی در ترکیب اصلی چه سرنوشتی را تجربه خواهد کرد. آیا می‌تواند از آرتم جیوبا سبقت بگیرد و به زوج سردار آزمون در خط حمله تبدیل شود و یا باید نقش وینگر راست را بر عهده بگیرد؟ نقشی که بخش اعظمی از توانایی‌های هجومی مالکوم را از بین می‌برد و او را به بازیکنی دفاعی‌تر تبدیل می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز