خبرگزاری کار ایران

پنتاگون: داعش در سوریه و عراق دوباره جان گرفته است

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۴۹۱

بازرس کل وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز گذشته- سه شنبه- با انتشار گزارشی اعلام کرد که گروه تروریستی داعش با عقب‌نشینی واشنگتن از سوریه دوباره در حال ظهور در این کشور است و در عراق نیز جان تازه گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ بازرس کل وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز گذشته- سه‌شنبه- با انتشار گزارشی اعلام کرد که با خروج نیروهای این کشور از سوریه گروه تروریستی داعش دوباره در حال ظهور است و در عراق نیز توان خود را تقویت کرده است. 

در این گزارش آمده است: «به رغم آنکه داعش خلافت خود را در سطح منطقه از دست داده اما توانش را در عراق تقویت کرده و فعالیت‌های خود را در سه ماهه فعلی سال جاری در سوریه از سر گرفته است». 

در ادامه گزارش پنتاگون آمده است: «داعش توانسته در هر دو کشور عراق و سوریه عملیاتی را سازماندهی و حمایت کند و دلیل آن به عدم توانائی نیروهای داخلی برای ادامه عملیات طولانی مدت و یا انجام عملیات همزمان و نیز عدم توانائی آنها برای حفاظت از اراضی بازپس گرفته شده باز می‌گردد».

ظهور مجدد داعش در سوریه پس از خروج بخشی از نیروهای آمریکا از این کشور رخ داده است. 

نیروهای دموکرات سوریه در تاریخ ۲۳ ماه مارس ۲۰۱۸ پس از پاک‌سازی مناطق تحت کنترل آن در شهر «الباغوز» واقع در استان «دیرالزور» خواستار نابودی گروه تروریستی داعش شدند. 

این نیروها پس از پایان جنگ در شرق این کشور از آغاز مرحله جدید مبارزه با داعش بر اساس تعقیب بقایای عناصر این گروه تروریستی با هماهنگی ائتلاف بین المللی خبر دادند. 

این نیروها تلاش خود را بر تعقیب بقایای عناصر داعش متمرکز کرده‌اند اما این عناصر اخیرا حملات دوره‌ای را ادامه می‌دهند. 

به رغم پاک‌سازی مناطق تحت کنترل داعش در شرق سوریه، عناصر این گروه تروریستی همچنان در منطقه «البادیه» سوریه از شرق حمص تا مرزهای عراق به صورت پراکنده حضور دارند. 

تحلیلگران و ناظران معتقد هستند که نابودی گروه تروریستی داعش به این مفهوم نیست که خطر آن از بین رفته است حال آنکه این گروه همچنان می‌تواند عناصر نهفته در مناطق طرد شده از آنها به ویژه در بادیة السوریه را تحریک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز