خبرگزاری کار ایران

غرق شدگی ۸۶۳ نفر در ۱۳۸ روز

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۳۴۹

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به غرق شدگی ۸۶۳ نفر در محیط‌های آبی از اول فروردین تا ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ در سطح کشور گفت: ۵۶۵ نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایلنا، مجتبی خالدی با تاکید بر اینکه  ۱۵درصد از افراد غرق شده در گروه سنی ۴ تا ۱۰ سال قرار دارند، اظهار کرد: از اول فروردین تا ۱۴ مرداد از مجموع ۸۶۳ مصدوم و فوتی حوادث ناشی از غرق شدگی ۲۲ درصد مربوط به میانگین سنی ۱۱ تا ۲۱ سال، ۱۵ درصد مربوط به ۴ تا ۱۰ سال،۱۶ درصد مربوط به ۳۱ تا ۴۰ سال، ۲۴ درصد مربوط به گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال، ۷ درصد مربوط به گروه سنی ۴۱ تا ۵۰ سال، ۵ درصد مربوط به کودکان زیر ۳ سال، ۵ درصد مربوط به ۵۱ تا ۶۰ سال و  ۷ درصد مربوط به گروه سنی ۶۱ سال و بیشتر هستند.

وی افزود: در این مدت، کوچکترین فرد غرق شده پسربچه ۶ ماهه‌ای در روستای تازه کند اردبیل بود که پس از انتقال به بیمارستان و درمان، ترخیص شد. مسن ترین فرد غرق شده هم، آقا ۹۵ ساله در ارومیه در محل حادثه جان باخت.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به غرق شدگی ۸۶۳ نفر در محیط‌های آبی از اول فروردین تا ۱۴ مردادماه ۱۳۹۸ در سطح کشور، بیان کرد: ۲۹۸ نفر پس از نجات از غرق شدگی توسط اورژانس پیش بیمارستانی تحت مداوای اولیه قرار گرفتند که ۲۴۸ نفر مصدوم جهت ادامه روند درمان به مراکز درمانی منتقل و ۵۰ نفر در محل حادثه درمان شدند. همچنین ۵۶۵ نفر نیز، جان خود را در این مدت از دست داده‌اند.

خالدی با اشاره به اینکه رودخانه‌ها در صدر حوادث ناشی از غرق شدگی قرار دارند، گفت: در ۱۳۸ روز گذشته و از مجموع ۸۶۳ غریق از نظر تفکیک مکانی ۳۰۳ نفر معادل ۳۵ درصد از کل غریق‌ها در رودخانه‌ها، ۱۱ درصد در سایر محیط‌های آبی شامل (حوض، جوی، آب انبار و…)،۱۱ درصد در دریاچه پشت سد، ۲۳ درصد در دریا، ۹ درصد در استخر کشاورزی،۵ درصد در کانال آب و ۳ درصد در استخر شنا و دریاچه های طبیعی دچار غرق شدگی شده‌اند.

وی افزود: استان‌های مازندران، گیلان و آذربایجان غربی در صدر بیشترین حوادث ناشی از غرق شدگی هستند و در ۱۳۸ روز گذشته بیشترین غرق شدگی به ترتیب مازندران، با ۱۵۳ نفر،گیلان با ۸۳ نفر و آذربایجان غربی با ۶۶ نفر هستند. بیشترین فوتی نیز به ترتیب به مازندران با ۶۴ نفر، گیلان با ۴۳ نفر و آذربایجان غربی با ۳۷ نفر اختصاص دارد.

به گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور، بیشترین حوادث ناشی از غرق شدگی در ۱۳ اردیبهشت با ۲۷ مورد، ۲۱ و ۲۸ تیرماه با ۲۶ مورد و روز ۷ تیر با ۲۵ مورد به وقوع پیوسته است و در این مدت بیشترین فوتی ناشی از غرق شدگی به ترتیب در روزهای ۲۸ تیر با ۲۲ نفر، ۱۴ تیر با ۱۶ نفر و ۱۳ اردیبهشت با ۱۵ نفر  اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز