خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان عنوان کرد:

استان قزوین وضعیت خوبی در بحث اعتیاد ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۱۱۴

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان گفت: در بحث اعتیاد و در حوزه معتادین، متاسفانه استان وضعیت خوبی ندارد و نیاز به تلاش کمیته های تخصصی جهت برنامه ریزی های کارشناسانه در بحث پیشگیری از اعتیاد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، اردشیر صفاپور دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان در سومین جلسه کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد که به ریاست مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری در سالن جلسات معاونت سیاسی امنیتی استانداری قزوین برگزار شد بیان کرد: شورای مبارزه با مواد مخدر استان، تنها دستگاهی است که از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از نظر کمی و کیفی مورد ارزیابی قرار می گیرد و از لحاظ کمی رتبه ششم کشور را کسب کرده است.

وی با اشاره به وضعیت اعتیاد استان گفت: در بحث اعتیاد و در حوزه معتادین، متاسفانه استان وضعیت خوبی ندارد و نیاز به تلاش کمیته های تخصصی جهت برنامه ریزی های کارشناسانه در بحث پیشگیری از اعتیاد است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: در بحث تسهیلات بهبود یافتگان، هنوز منتظر ابلاغ اعتبارات سالجاری شورای مبارزه با مواد مخدر هستیم.

صفاپور ضمن اشاره به اقدامات دستگاه‌ها در هفته مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: در بحث هفته مبارزه با مواد مخدر دستگاهها اقدامات خوبی انجام دادند که شامل برنامه های فرهنگی، هنری، آموزشی و برگزاری نمایشگاه، چهار جنگ نشاط و شادی در استان و یک همایش استانی داشتیم که در بحث پیشگیری از اعتیاد انجام شد.

وی افزود: اقدامات هفته مبارزه با مواد مخدر نمادین است و هدف ما نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری از اعتیاد در بین اقشار مختلف جامعه است.

این مسئول با اشاره به برنامه های انجام شده در حوزه دانش آموزی اضافه کرد: دانش آموزانی که در معرض اعتیاد بوده و از نظر بضاعت مالی در مضیقه بودند، اقداماتی از سوی بهزیستی و علوم پزشکی انجام شد و این دانش آموزان مورد حمایت قرار گرفتند.

صفاپور کنگره شصت و انجمن معتادین گمنام را با توجه به اقداماتشان دو بازوی بسیار مهم در امر پیشگیری از اعتیاد دانست که بی چشمداتشی در حال فعالیت هستند.

از ظرفیت آموزش و پرورش، در پیشگیری از آسیب های اجتماعی استفاده شود

در ادامه سید محمد میرباقری رئیس اداره مراقبت از آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: آموزش و پرورش ظرفیت بسیار خوبی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد زیرا با سه طیف سنی حساس سر و کار دارد.

وی گفت: متاسفانه از مهر ماه سال گذشته این مشکل را داشتیم که نتوانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

رئیس اداره مراقبت از آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: در حال حاضر نیاز است تا از ظرفیت آموزش و پرورش در بحث پیشگیری از آسیبها و آموزش مهارت های زندگی استفاده شود.

21 مرکز ترک اعتیاد فعال در استان

زهرا غلامرضایی معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین نیز در ادامه افزود: 19 سمن ثبت شده و دو سمن در حال ثبت در استان وجود دارد که در حوزه پیشگیری از اعتیاد در حال فعالیت هستند.

وی گفت: 7 سمن در قزوین، 2 سمن در بویین زهرا، 2 سمن در آوج، 3 سمن در البرز، 3 سمن در تاکستان و 2 سمن در آبیک در حال فعالیت هستند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: زیربنای تشکیل مراکز اقامتی، حمایت از فرد معتاد است و اینکه ماهیتا این مراکز به موسسه تبدیل شوند و در حال حاضر 23 مرکز ترک اعتیاد در استان وجود دارد که 2 مرکز تعطیل هستند و مابقی مراکز زیربنای سمن دارند. در مجموع 41 مرکز در حوزه پیشگیری و کاهش اعتیاد با ما همکاری می کنند و بسیاری از سمن‌ها که در زمینه خیریه با ما همکاری می کنند به دنبال تغییر ماهیت هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز