خبرگزاری کار ایران

موج انرژی زایی بنام جشنواره استعدادهای برتر

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۱۸۳

در آستانه برگزاری دومین دوره جشنواره استعدادهای برتر ورزشی موج جدیدی در بین مستعدین شهرستان ها و روستاهای سراسر کشور بوجود آمده و خون تازه ای در خانواده های قشر ضعیف جامعه به جریان انداخته است که عملا بازخورد آنرا در بسیاری از اخبار ریز و درشت شبکه های اجتماعی و رسانه های رسمی مشاهده می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، سال گذشته و پیش از برگزاری اولین دوره جشنواره استعدادهای برتر برخی از منتقدین اساس این جشنواره را یک شوی تبلیغاتی و صرفا پرهزینه تلقی می کردند اما در عمل چیزی خلاف این تصورات بعضا مغرضانه رخ داد که جای بسی امیدواری بود. جشنواره استعدادهای برتر در سراسر کشور سالها پیش به صورت دیمی و سطح پایین برگزار شد و موازی کاری با آموزش و پرورش در این راستا مزید برعلت شد تا در حد همان حرف باقی بماند و خیلی زود به باد فراموشی سپرده شود.

سال گذشته وزارت ورزش و جوانان و البته حوزه استعدادیابی این وزارتخانه با هدایت دکتر سعادتمند قدم در مسیر دشوار و پیچیده ای گذاشت که پیش بینی می شد در همان ابتدای کار این کار بزرگ و سنگین در پیچ و خم ابتدایی راه متوقف شود و همانند بسیاری از طرح های نیمه تمام به حال خود رها شود.

آمار و ارقام گزارشات منتشر شده از تعداد شرکت کنندگان و نحوه انتخاب مستعدین ثابت کرد که این اقدام حوزه استعدادیابی وزارت ورزش عملا با یک مکانیسم تعریف شده و مبتنی بر اصول و قواعد در مرحله اجرا قرار گرفته است. وزارت ورزش و جوانان با اختصاص بودجه قابل توجه راه را برای فدراسیون های ورزشی باز کرد و بسیاری از موانع را برای کشف استعدادها و پشتیبان سازی تیم های ملی از سر راه برداشت.

برگزاری جشنواره در بیش از 78 رشته و افزایش آن در سال جدید به 96 رشته و وعده کشف بیش از 5هزار استعداد جدید برای رشته های ورزشی بستر را برای فدراسیون ها و تیم های ملی فراهم کرد تا بدون هزینه و دغدغه های پیش تر پکیجی از مستعدین برتر را در اختیار داشته باشند. به این شرط که این لقمه حاضر و آماده ای که با کلی زحمت و هزینه مقابل فدراسیون ها قرار داده می شود به دلیل کم تدبیری مدیران و مربیان حیف و میل و دور ریخته نشوند. تحویل دادن بیش از ۲۴۱۴ نفر به عنوان نخبه در ۷۸ رشته ورزشی به فدراسیون ها اتفاق کوچکی نیست و بدون شک این نیز می تواند آزمونی برای سنجیدن عیار روسای فدراسیون ها در امر پشتوانه سازی ها به حساب بیاید.

ما معتقدیم وزارت آموزش و پرورش حالا باید با وزارت ورزش و جوانان تعامل کند و اجازه بدهد این شکاف عمیقی که موجب شد استعدادهای زیادی در طول این چند سال محو شوند مجددا راه ورودشان به ورزش قهرمانی و حرفه ای هموارتر شود و البته چه بهتر است کار را به دستان کاردان های ورزشی دهد و تمام فکر و ذکر خود را به مقوله آموزش معطوف کند.

در حوزه ورزش قهرمانی و کشف استعدادهای ورزشی سراسر کشور نیاز است به طرحی که هم اکنون در قالب جشنواره استعداهای برتر ورزشی کشور به مرحله اجرا گذاشته شده است بیش از پیش اعتماد کرد و اجازه داد این کار کارشناسی و اصولی با فراق بال به کار خود ادامه دهد.

به واقع اگر وزارت ورزش بودجه ده درصدی فدراسیون ها را هم برای توسعه استعدادیابی به بیست درصد تبدیل کند اشتباهی نکرده است چرا که باید قبول کنیم که دیگر برنامه های مقطعی و کوتاه مدت جواب نمی دهد و لازم است از همین حالا به فکر استخدام و پرورش استعدادهای برتر برای حضور قدرتمند در المپیک های ۲۰۲۴ پاریس و ۲۰۲۸ لس آنجلس باشیم. شاید بهتر باشد ما هم همانند خیلی از کشورهای توسعه یافته آینده نگرتر باشیم تا سطحی نگر...

یادداشت: حامد قاسمی عارف

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز