خبرگزاری کار ایران

بیدخوری مطرح کرد؛

پولی شدن ورود به روستاها به نفع گردشگری نیست

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۷۵۹

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت:راهکار دریافت پول از گردشگران بهترین گزینه نیست و باید چاره اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، یوسف بیدخوری در این خصوصاظهار داشت: پولی شدن تردد در روستاها به نفع صنعت گردشگری نیست و قطعا آسیب زا خواهد بود.

وی افزود: این مبالغ دریافتی هرچند که ناچیز اخذ شود ذهنیت و بازتاب خوبی در مسافران و گردشگران نخواهد داشت.

بیدخوری ادامه داد: متاسفانه در اغلب روستاهای دارای ظرفیت گردشگری، کسب و کار های متناسب، شرایط کسب در آمد و کسب عوارض راه اندازی نشده است که مدیران را برای تامین برخی هزینه های خدماتی جاری ناچار به اجرای چنین راهکارهایی می کند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان بیان کرد: این روش از سوی فرمانداری طرقبه برای کسب درآمد و تامین هزینه های جاری روستایی به هر حال اتفاق افتاده است که میراث بخاطر آسیب های احتمالی به صنعت گردشگری از طریق استانداری پیگیر خواهد شد.

وی تاکید کرد: از سویی روستاها نیازمند تامین بودجه برای ایجاد زیرساخت های خدماتی هستند.

وی افزود: همچنین هزینه نظافت و جمع آوری زباله ها که چهره این مناطق را زشت و از ورود گردشگر می کاهد باید از مسیری تامین شود.

بیدخوری تصریح کرد: قطعا راهکار دریافت پول از گردشگران بهترین گزینه نیست و باید چاره اندیشی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز