خبرگزاری کار ایران

روحانی در آیین افتتاح نیروگاه شهرستان هریس:

قدرتمان را از مردم می‌گیریم/ تمام ارکان کاخ سفید از مصاحبه‌های ظریف به لرزه می‌افتند/ روند تورمی ما کمتر خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۲۴۲

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اینکه راه مذاکره وزارت خارجه و رئیس این دستگاه وزیر امور خارجه است، گفت: دولتی که مدعی ابرقدرتی است از مصاحبه وزیر خارجه ما می‌ترسد و تمام ارکان کاخ سفید از مصاحبه یک انسان منطقی و بزرگ و خردمند به لرزه می‌افتند

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور بعد از افتتاح نیروگاه ۴۵۰ مگاواتی سیکل ترکیبی شهرستان بناب با بیان اینکه بسیار روز خوبی برای من، هیات دولت و مردم آذربایجان شرقی و شهرستان هریس است که قدم دیگری را برای رونق و رشد اقتصادی برمی‌داریم.

وی افزود: اینکه ظرف ۳ سال یعنی از سال ۹۵ این نیروگاه توسط مهندسان، کارگران و مدیران ساخته شده به این معنی است که ما توانسته‌ایم قدم بزرگی را برداریم و برای همه ما مایه مباهات است.

رشد چشمگیری در سرمایه‌گذاری و تولید در حوزه انرژی داشتیم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه طرح‌های زیربنایی برای تحولات اقتصادی و اجتماعی کشور بسیار حائز اهمیت است، افزود: وقتی انسان می‌تواند از این مواهب استفاده کند مانند ماهی است که در آب زندگی می‌کند و قدر آن را نمی‌داند اما وقتی به طور مثال در بیمارستانی قطعی برقی داشته باشیم و یا موادی که در سایه انرژی تولید می‌شود در اختیارمان نگیرد متوجه می‌شویم چقدر این طرح‌ها ارزشمند است.

وی با اشاره به آمار وزیر نیرو گفت: در آغاز پیروزی انقلاب مقدار برق کشور ۷ هزار مگاوات بوده و در آغاز دولت تدبیر و امید ۶۹ هزار مگاوات و امروز ۸۱ هزار ۷۰۰ مگاوات است که به معنای رشد چشمگیر در سرمایه‌گذاری و تولید در حوزه انرژی است.

افتتاح‌ها برای ما به مثابه یک فتح است

روحانی با بیان اینکه ما وارد تکنولوژی‌هایی شده‌ایم که دارای راندمان بالایی است، افزود: راندمان ۵۸ یک راندمان بسیار مطلوب است و ما را وارد کلاس F کرده است.

وی با بیان اینکه در شرایطی هستیم که این افتتاح‌ها برای ما به مثابه یک فتح است، گفت: در سال جدید ما در هر ماه و در هر استان شاهد افتتاح در زمینه طرح‌های برقی و آبی هستیم.

روحانی با اشاره به اینکه در حال حاضر همچنان این افتتاح‌ها ادامه دارد، گفت: اینکه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح می‌کنیم به معنای امید و نشان و پویایی در جامعه است.

همین که دشمنان نصف حقیقت را با بدخواهی قبول کنند، غنیمت است

رئیس‌جمهور ادامه داد: چرا می‌گوییم در این شرایط این افتتاح‌ها ارزش بیشتری دارد؟ چون یک زمانی کشوری در شرایط مطلوبی است و می‌تواند با تولید و صادرات این کارها و طرح‌ها را انجام دهد اما ما در شرایط تحریم در حال افتتاح این پروژه‌های مهم هستیم.

روحانی با بیان اینکه می‌بینید استیصال بدخواهان ما به جایی رسیده که یکسال پیش می‌گفتند می‌توانیم نظام جمهوری اسلامی را تغییر دهیم یعنی استقلال کشور را از از ما بگیرند و کاخ سفید برای ما تصمیم بگیرد، ادامه داد: آنها می‌گویند ایران‌ ها همیشه در مذاکرات پیروز بود‌ه‌اند در جنگ پیروز نبوده‌اند همین که نصف حقیقت را با بدخواهی قبول کنند، غنیمت است.

وی افزود: مردم ما می‌دانند علیرغم اینکه ما اهل تجاوز نیستیم اما برای حفظ آب و خاک و وطنمان همه توانمان را به کار گرفته‌ایم و این مردم فرزندانشان را برای دفاع از این آب و خاک فرستاده و باز هم اگر لازم باشد این کار را می‌کنند.

تمام ارکان کاخ سفید از مصاحبه‌های ظریف به لرزه می‌افتند

رئیس‌جمهور اظهار داشت: امروز بعد از گذشت بیش از یکسال که به قول خودشان فشار تحریمی زیادی را بر ایران داشته‌اند به کارهای کودکانه دست می‌زنند، یک روز می‌گویند می‌خواهیم مذاکرده کنیم، یک روز  می‌گویند مذاکره ما بدون پیش شرط است، اما از طرفی وزیر خارجه همان کشوری که می‌خواهند با آن مذاکره کنند را تحریم می‌کنند و البته قبل از آن غلط بزرگ‌تری کردند که رهبری را تحریم کردند.

وی با عنوان اینکه راه مذاکره وزارت خارجه و رئیس این دستگاه وزیر امور خارجه است، گفت: دولتی که مدعی ابرقدرتی است از مصاحبه وزیر خارجه ما می‌ترسد و تمام ارکان کاخ سفید از مصاحبه یک انسان منطقی و بزرگ و خردمند به لرزه می‌افتند و می‌گویند وزیر امور خارجه ایران بر افکار عمومی ما تاثیر می‌گذارد و واقعیت را وارانه برای مردم ما نشان می‌دهد.

آمریکایی‌ها هرگز فکر نمی‌کردند هر روز در سراسر کشور شاهد افتتاح پروژه‌های مهم باشیم

روحانی افزود: بسیار کودکانه می‌گویید که آماده مذاکره هستید و از یک طرف وزیر خارجه را تحریم می‌کنید و این چیزی جز عظمت مردم ایران نیست.

وی با بیان اینکه قدرت رئیس‌جمهور، مقام معظم رهبری و وزیر از کجاست؟ گفت: قدرت ما از مردم ایران است که توان عظیمی را در مقابل بدخواهان ما به وجود آورده‌اند، آمریکایی‌ها هرگز فکر نمی‌کردند که هر روز در سراسر کشور شاهد افتتاح پروژه‌های مهم باشیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به آمار وزیر مبنی بر افتتاح ۲۱۷ طرح بزرگ واختصاص سالانه ۴۰هزار میلیارد تومان برای برق، افزود: این نیروگاهی که افتتاح می‌شود مربوط به بخش خصوصی است که با فعال بودن بانک‌ها، کارآفرینان ما موفق بوه‌اند.

تردید ندارم که بدخواهان از تحریم خود پشیمان خواهند شد

روحانی با بیان اینکه اتفاقا اینکه بخش خصوصی کاری را انجام می‌دهد باعث افتخار مضاعف است و دولت باید به مرور این‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند، گفت: این به معنی این است که مردم مسیر درستی را انتخاب کرده‌اند و به معنی این است که مسیر انسجام و توسعه ادامه خواهد یافت و تردید ندارم که بدخواهان از این تحریم خود پشیمان خواهند شد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تحریم ایران شکست سیاسی، اخلاقی، حقوق و شکست تعهدشان در برابر نهادهای بین‌المللی و سازمان ملل و در مقابل ملت ۸۲ میلیونی است، گفت: این تحریم به ضرر اروپا و دیگران هم است، ما هم ضرر می‌کنیم اما در بخش منفعت، منفعت اصلی مال مردم ایران است که روی پای خود می‌ایستند و پیشرفت می‌کنند.

در هفته‌های آتی در زمینه پدافند هوایی افتتاح‌های مهم خواهیم داشت

وی با اشاره به جلسه هیات دولت گفت برخی از قطعات خودرو که نمی‌توانیستم به واسطه تحریم آن را وارد کنیم خودمان تولید می‌کنیم و در هفته‌های آتی در زمینه پدافند هوایی افتتاح‌های مهم خواهیم داشت.

رئیس‌جمهور با اشارهبه انهدام پهپاد آمریکایی گفت: افتخار این است که این پهپاد را با سیستم پدافندی خودمان زدیم در حالی که سیستم پدافندی خارجی هم داشتیم.

روند تورمی ما کمتر خواهد شد

وی با بیان اینکه می‌دانیم مردم تحت فشار هستند، گفت: مردم ما سر فرود نیاورده و سختی را به دل و جان خریدند و می‌دانند که همه مسئولان همه تلاش خود را به کار می‌گیرند و به کار گرفته‌اند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه آمار بیکاری ما کاهش یافته و روند تورمی ما هم کمتر خواهد شد، گفت: راه ما با تلاش فداکاری، اتحاد و ورود دانشگاهی‌ها و متخصصان، رفاه و راحتی بیشتر را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز