خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون بهداشت شورای رشت مطرح شد:

روند پروژه‌های بهداشتی- عمرانی رشت رضایتبخش است/ طرح تفکیک زباله از مبدا مورد توجه باشد

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۱۷۸

در نود و چهارمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت، اعضا روند پروژه‌های بهداشتی- عمرانی حوزه مدیریت شهری در رشت را طی ماه های اخیر رضایتبخش اعلام کردند.

به‌گزارش ایلنا از رشت، ئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در این جلسه با تبریک پیشاپیش روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه اظهار کرد: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد تکرار سریال بسته‌شدن حساب شهرداری رشت هستیم و امیدوارم با تعامل دو سویه مابین شهرداری رشت و دیگر دستگاه‌ها بتوانیم در فضایی مملو از آرامش مشکلات حوزه مدیریت شهری را برطرف کنیم.

فاطمه شیرزاد به فعالیت کارگران شهرداری رشت در روزهای گرم تابستان اشاره کرد و گفت: فعالیت در زیر آفتاب سوزان برای کارگران شهرداری رشت بسیار سخت و طاقت فرسا بوده و امیدواریم با اقدامات اساسی هر چه سریع‌تر نسبت به پرداخت حقوق معوقه آنان اقدام شود.
 
وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های بهداشتی - عمرانی رشت باید در اولویت باشد، افزود: در سال ۹۸ گام های موثری در حوزه پسماند برداشته شده و یقینا با تداوم این روند به زودی شاهد بهره برداری کامل از تصفیه خانه شیرآبه سراوان و آغاز عملیات احداث دستگاه زباله سوز در رشت هستیم.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به طرح تفکیک زباله از مبدا در رشت بیان کرد: پیگیری طرح ها و پروژه های عمرانی نیمه تمام بهداشتی در حوزه مدیریت شهری در دست انجام است و یقینا با توجه بیشتر به طرح تفکیک زباله از مبدا بسیاری از مشکلات حوزه پسماند شهر رشت برطرف میشود.
 
شیرزاد با تاکید بر اینکه اقدامات اجرایی شورا و شهرداری باید برای مردم رشت ملموس باشد گفت: امیدوارم با اقدامات جهادی مشکلات حوزه مدیریت شهری برطرف شود.
 
وی با انتقاد از وضعیت نمازخانه های موجود در پارک های سطح رشت افزود: فضای این نمازخانه ها نیازمند بازسازی بوده و باید محیط آن به طور مداوم نظافت و همواره معطر باشد و این موضوع باید در دستور کار شهرداری های مناطق پنجگانه رشت قرار بگیرد.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با تاکید به احداث المان های موضوعی در پارک های سطح رشت بیان کرد: می توانیم با هزینه های اندکی نسبت به احداث المان های نوری و زیبا سازی محیط شهری رشت اقدام کنیم.
 
شیرزاد با ابراز گلایه از وضعیت گل کاری در مناطق مختلف رشت گفت: وضعیت فعلی این حوزه برازنده شهر رشت نیست و شهروندان نیز از این بابت گلایه دارند.
 
وی با اشاره به اینکه بسته های تشویقی به شهروندانی که در طرح تفکیک زباله از مبدا مشارکت دارند اهدا شود تصریح کرد: در حال حاضر به این افراد فقط پلاستیک زباله داده می شود و معتقدم به منظور تشویق شهروندان به مشارکت در این طرح باید نسبت به ارائه بسته های تشویقی اقدام شود.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با بیان اینکه به کارگرانی که در سرویس های بهداشتی سطح شهر مشغول فعالیت هستند توجه بیشتری معطوف شود افزود: این کارگران در تمام روز باید در محل خدمت خود حاضر باشند و این نوع خدمت موجب تحمیل فشار کاری مضاعف به آنان می شود و باید درباره ساعات فعالیت و شیفت کاری آنان تجدید نظر بشود.
 
عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه وضعیت نمازخانه ها در بوستان های سطح رشت مناسب نیست اظهار کرد: عدم نظارت به موقع موجب انعکاس چنین مباحثی در جامعه می شود که یقینا موجبات شرمندگی را فراهم می کند.
 
محمد حسن عاقل منش با تاکید بر اینکه باید مکان عبادت به بهترین نحو نظافت شود افزود: در گذشته در هر بوستانی کتابخانه ای نیز احداث می شد و باید پس از این نیز به این مهم توجه شود.
 
وی با انتقاد از دیوار نگاری های موجود در برخی از پارک های رشت گفت: برخی از این دیوار نگاری ها در سطح پارک های رشت به عهد دقیانوس بر می گردد و امیدواریم در این باره تصمیمی جدی اجرایی شود.
 
عاقل‌منش با تاکید بر اینکه در پارک‌های رشت المان های شاخصی وجود ندارد، افزود : پیشنهاد می‌کنم با بهره‌مندی از ظرفیت هنرمندان بومی نسبت به زیبا سازی فضای پارک های سطح رشت اقدام شود.
 
وی واگذاری پارکها به بخش خصوصی را اقدامی ضروری دانست و گفت: در بازدیدی که اخیرا از شهر مشهد انجام دادیم متوجه واگذاری پارک‌های این شهر به بخش خصوصی شدیم اما متاسفانه اگر قرار باشد این اقدام در رشت عملیاتی بشود باید از هفت خان رستم عبور کنیم.
 
عضو دیگر کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در پرداخت حقوق برای چهار هزار نفر پرسنل شهرداری با مشکل مواجه هستیم اظهار کرد: شهرداری مشهد چندین برابر رشت پرسنل دارد و از بابت پرداخت حقوق و مزایای آنان نیز مشکلی ندارد.
 
محمد حسن علیپور با تاکید بر اینکه مطالبات شهرداری رشت از دستگاه های دولتی پیگیری بشود افزود: دو سال متوالی سید امیر حسین علوی به عنوان رئیس شورای رشت انتخاب شد و از وی انتظار داریم در مدت زمان باقی مانده به موضوع عدم پرداخت مطالبات شهرداری توسط دیگر دستگاه ها ورود کند.
 
سرپرست حوزه معاونت حمل و نقل و امور زیر بنایی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به احداث سرویس بهداشتی در برخی از مناطق رشت اظهار کرد: در شهرداری منطقه سه رشت سرویس بهداشتی وجود دارد و در صورت انجام اصلاحات مورد نیاز می توانیم از آن بهره برداری کنیم.
 
فرامرز جمشید پور به آب نمای موزیکال پارک ملت رشت اشاره کرد و گفت: مراسم افتتاح از این آب نما مملو از جمعیت بود و بهره برداری از آن جزو مطالبات مردمی است.
 
وی با بیان اینکه از درمانگاه هموفیلی رشت طی چندین مرحله بازدید به عمل آمده است افزود: نواقص این درمانگاه به پیمانکار گوشزد شده است و در تلاشیم تا با تسریع بخشیدن به نصب آسانسور این درمانگاه طی یک ماه و نیم آینده شاهد بهره برداری از آن باشیم.
 
جمشیدپور با اشاره به اجرای نهضت آسفالت در رشت بیان کرد: آمار اجرای آسفالت طی یک ماه اخیر در مقایسه با سه ماه نخست سال با افزایش چند درصدی مواجه است.
 
سرپرست حوزه معاونت حمل و نقل و امور زیر بنایی شهرداری رشت به ایجاد دو سوله ۶ هزار متری در سراوان اشاره کرد و گفت: ظرفیت دریافتی کارخانه کمپوست پانصد تن بوده اما چون ظرفیت سوله خروجی آن ۲۵۰ تن است قصد داریم با احداث دو سوله مذکور ظرفیت خروجی کارخانه کمپوست را نیز به پانصد تن افزایش بدهیم.
 
جمشید پور با بیان اینکه پنج میلیارد و صد میلیون تومان بابت این پروژه از محل اسناد خزانه اعتبار جذب کرده ایم افزود: این پروژه تا کنون حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 
وی با اشاره به اینکه مشاور پروژه احداث دستگاه زباله سوز نیز اخیرا انتخاب شد افزود: این شرکت مشاوره دارای تمامی موارد مورد تائید شرکت تی تی اس بوده و به زودی با اختصاص ۱۸ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز می توانیم نقشه های مربوط احداث دستگاه زباله سوز را از شرکت تی تی اس دریافت کنیم.
 
سرپرست حوزه معاونت حمل و نقل و امور زیر بنایی شهرداری رشت با تاکید بر اینکه در تلاشیم طی سه ماه آینده و با زیر سازی های انجام شده راه دسترسی به کارخانه تصفیه شیرآبه سراوان به خوبی مهیا بشود تصریح کرد: روند پروژه های بهداشتی عمرانی حوزه مدیریت شهری بسیار رضایتبخش بوده و با سرعت در حال اجرایی شدن است.
 
جمشید پور با اشاره به اجرای آسفالت طی سه ماه نخست سال در رشت اشاره کرد و گفت: در سه ماهه نخست سال هفت هزار و ۷۶۷ تن آسفالت در مناطق مختلف رشت اجرایی شد و این در حالی است که طی یک ماه اخیر و با تاکیدات شهردار رشت مبنی بر اجرای نهضت آسفالت در رشت یازده هزار و ۴۶۳ تن آسفالت در مناطق مختلف رشت اجرایی شده است.
 
مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در حال تدوین نظام نامه جدید برای سازمان هستیم اظهار کرد: در تلاشیم تا قرار دادهای جدید در حوزه کارگری بدون نقص منعقد شود.
 
سجاد محجوب با بیان اینکه همه ساله اعتباری بابت خرید گل و توسعه پارک‌ها در بودجه شهرداری رشت اختصاص پیدا می کند افزود: بر اساس بودجه سال ۹۸ این مبلغ به شهرداری های مناطق واگذار شده و اعتبار پیرامون بخش گل کاری پارک های رشت در سال ۹۸ رقم خنده داری است.
 
وی با تاکید بر اینکه برای ساماندهی و زیباسازی ورودی های رشت نیز طرح هایی در دست بررسی است گفت: برای ورودی های رشت از سمت جاده فومن، تهران و غیره نیز طرح هایی در دست بررسی داریم و در مجموع در بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت مبلغ هشت میلیارد تومان به منظور چنین اقداماتی اختصاص یافته است.
 
در این جلسه شهرداران مناطق پنجگانه رشت نیز به ارائه برنامه های خود پیرامون حوزه فضای سبز ، اجرای المان و غیره در مناطق تحت نظارت خود پرداختند. 
قرار بود ناصر حاج محمدی شهردار رشت در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت به منظور ارائه برنامه ها و اقدامات شهرداری رشت طی یک ماه اخیر حضور پیدا کند اما با اعلام اینکه حال جسمانی وی نامساعد است در جلسه این کمیسیون حضور پیدا نکرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز