خبرگزاری کار ایران

بررسی گزینه مد نظر کالدرون برای خط حمله؛

مادیبو مایگا؛ قطعه گمشده پازل پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۱۲۶

مهاجم مالیایی مد نظر سرخپوشان خصوصیات لازم برای درخشش در این تیم را دارد.

به گزارش ایلنا، به‌نظر می‌رسد پرسپولیس تا جذب مهاجم نوک خارجی مدنظرش فاصله زیادی نداشته باشد چراکه کالدرون در آخرین اظهارنظرش گفته امیدوار است مهاجم مدنظرش را تا همین امروز در تمرین ببیند. در این میان کالدرون به یک نکته ویژه اشاره کرد که شاید به ذهن مدیران باشگاه پرسپولیس هم نرسیده بود. سرمربی پرسپولیس گفته باشگاه می‌تواند مهاجم مدنظرش را به‌صورت قرضی و نه قطعی به خدمت بگیرد تا در آینده مشکلی برایش به‌وجود نیاید. تجربه استفاده از مهاجمانی مثل منشا و بودیمیر در دو فصل گذشته که بیشتر برای باشگاه ضرر مالی به‌همراه داشتند و چندان به کار تیم پرسپولیس نیامدند ثابت می‌کند جذب مهاجم خارجی در قواره لیگ برتر ایران ریسک بسیار بالایی دارد و معمولاً مهاجمان خارجی زیر 500هزار دلاری که به ایران می‌آیند کیفیت بالایی ندارند و سر آخر بدون اینکه آمار جالبی در گلزنی بر جای بگذارند و باری از روی دوش سرمربی و تیم بردارند با شکایت و خسران مالی و با یک خاطره بد تیم‌های ایرانی از جمله پرسپولیس را ترک می‌کنند و جدا می‌شوند.

در این میان همان‌گونه که کالدرون پیشنهاد داده باشگاه پرسپولیس می‌تواند مهاجم خارجی را به‌صورت قرضی جذب کند که در این صورت حتی اگر کیفیت فنی لازم را نداشت یا به هر دلیلی نتوانست با تیم پرسپولیس، تفکرات کالدرون، محیط ایران و... آداپته شود باشگاه خیلی راحت او را به تیم قبلی‌اش برگرداند و ضرر نکند. هر چند باید دید این پیشنهاد ویژه، مدیران پرسپولیس را متقاعد خواهد کرد که با این روش از ضررهای بعدی جلوگیری کنند یا مهاجم مدنظر آنها به‌صورت قطعی جذب می‌شود. البته گفته می‌شود انتخاب نهایی پرسپولیس، مودیبو مایگا است، مهاجم مالیایی که 4ماه قبل قراردادش با بوریرام تایلند را فسخ کرده و دیگر بحث قرضی آمدن او منتفی خواهد بود.

در هفته‌های اخیر گزینه‌های مختلفی از سوی باشگاه پرسپولیس و رسانه‌های مختلف مطرح شده‌اند، از هاسکیچ بوسنیایی تا مهاجمان برزیلی و آرژانتینی که هیچ‌کدام از آنها در نهایت جذب نشدند و حالا خبر می‌رسد گزینه نهایی این باشگاه مودیبو مایگا، مهاجم اهل کشور مالی است. شنیده شده این مهاجم امروز (چهارشنبه) به تهران می‌آید تا مذاکرات نهایی و در صورت توافق آزمایش‌های مورد نظر باشگاه را پشت سر بگذارد.

در حالی که علی علیپور سرشناس‌ترین مهاجم پرسپولیس است کالدرون در هفته اخیر مهدی شریفی و سعید کریمی را نیز از خط تهاجمی فهرست تیم کنار گذاشت و سپس در مصاحبه‌ای که انجام داد خیلی جدی اعلام کرد انتظار دارد مهاجم مدنظرش را خیلی زود در تهران ببیند. اصرار‌های گابریل کالدرون برای جذب مهاجم که این اواخر حتی به تهدید تبدیل شده بود باعث شد باشگاه پرسپولیس در نهایت برای تهیه بلیت مادیبو مایگا اقدام کند تا او امروز (چهارشنبه) راهی تهران شود.

 این اتفاق در حالی رخ داد که در چند هفته اخیر مهاجمان زیادی از سوی ایجنت‌های نزدیک باشگاه پرسپولیس به کالدرون معرفی شدند اما او در نهایت گزینه مدنظر خودش را خواست.

مهاجم اهل مالی که حدود سه سال از تیم ملی کشورش دور بوده سابقه بازی در تیم وستهم انگلیس در سال 2015 را هم دارد و در مقطعی به‌همراه دیاباته مهاجم استقلال زوج خط حمله تیم ملی کشورشان بودند؛ اگرچه او چند سال اخیر در تیم‌های عربی عضویت داشت و آخرین تیمش نیز بوریرام تایلند بود که دوران ناموفق و کوتاه او در فروردین‌ماه به پایان رسید. ارزش این بازیکن در سایت ترانسفرمارکت حدود یک میلیون یورو قلمداد شده و او پس از جدایی از بوریرام تایلند، در حال حاضر بدون تیم است. مایگا زمانی که کاپیتان تیم ملی مالی بوده ۱۳ گل به ثمر رسانده که مهم‌ترین آنها به سودان جنوبی، گینه و الجزایر بوده است.

این بازیکن ۱۸۵ سانتیمتر قد دارد و بیشترین گل‌های دوران بازیگری خود را نیز در سوشوی فرانسه به ثمر رسانده است. کالدرون در جلسه‌ای که با پرسپولیسی‌ها داشت، نام «مایگا» را به مدیران این تیم داد، زیرا مهاجم قد بلندی محسوب می‌شود و در سیستم 3-3-4 می‌تواند کنار علیپور و ترابی درخشش لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز