خبرگزاری کار ایران

نماینده ائتلاف فتح عراق گزارش داد:

اجبار نیروهای مبارزه با تروریسم و تیم پاسخ سریع به تخلیه اماکن نظامی از سوی آمریکا

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۷۶۸

نماینده ائتلاف «فتح» عراق ‌روز گذشته- سه‌شنبه- از اجبار دستگاه مبارزه با تروریسم و تیم پاسخ سریع به خروج از پایگاه‌های نظامی خود در صحرای «الانبار» توسط نیروهای امریکایی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از المعلومه، «محمد البلداوی»،نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق اعلام کرد که نیروهای آمریکایی، دستگاه مبارزه با تروریسم و تیم پاسخ سریع را وادار کرده‌اند از مواضع نظامی خود در صحرای «الانبار» خارج شوند.

وی تأکید کرد که خروج اجباری نیروها در حقیقت تلاش برای ایجاد مناطق امن به منظور از سر گیری تحرکات عناصر پنهان داعش است.

بلداوی گفت: «نیروهای آمریکایی به صورت ناگهانی و غیر منتظره از برخی مواضع نظامی وابسته به آنها در صحرای الانبار خارج شده و نیروهای مبارزه با تروریسم و تیم پاسخ سریع را نیز وادار به خروج از این اماکن کردند».

وی تأکید کرد که خروج نیروهای مبارزه با تروریسم و تیم پاسخ سریع طرح جدید آمریکا برای فعالیت مجدد عناصر گروه تروریستی داعش در صحرای الانبار است. 

بلداوی در ادامه افزود: «اماکنی که نیروهای مبارزه با تروریسم و تیم پاسخ سریع از آنها خارج شده‌اند، ‌بسیار خطرناک است و می‌تواند استان نینوی و استان‌های دیگر را تهدید کند».

وی تأکید کرد که هدف از خروج نیروها،‌ ایجاد منطقه امن برای داعشی است که در استان صلاح‌الدین شکست خورده است. 

شورای استان الانبار پیش از این از اقدام نیروهای آمریکایی برای خروج ناگهانی از برخی مواضع نظامی در صحرای الانبار خبر داده بود. 

«کاظم الحاج» کارشناس امنیتی عراق هفته گذشته نسبت به تحرک آمریکا برای انتقال عناصر «الجیش الحر» به مناطق مرزی بین سوریه و عراق و مناطق دیگر در استان های صلاح الدین و نینوی و الانبار با هدف ناامن کردن و تلاش برای اعمال فشار بر دولت به منظور جلوگیری از صدور تصمیم خروج نیروهای آمریکایی از عراق هشدار داده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز