خبرگزاری کار ایران

محمدرضا مودودی:

تنها ۸۰ شرکت صادراتی ایرانی بالای ۵۰ میلیون دلار صادرات دارند

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۵۹۵

سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: تنها ۸۰ شرکت از شرکت‌های صادراتی ما صادراتی بالای ۵۰ میلیون دلار دارند و این ۸۰ شرکت ۳۰ میلیارد دلار از صادرات ۴۴ میلیارد دلاری را صادر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا مودودی امروز در نخستین نشست مشترک هم‌اندیشی حمایت حقوقی و قضایی از تجارت خارجی کشور گفت: دلیل برگزاری این نشست در شرایط جنگ اقتصادی و شرایط خاص دوره تحریم که در محاصره اقتصادی قرار داریم، این است که راه‌های حمایت از تجار و بازرگانان را بیابیم.

وی ادامه‌داد: بنابراین باید با متدولوژی غیر از دوره صلح راهکارهایی را برای حمایت از صادر کنندگان در عرصه‌های بین‌المللی بیابیم تا فضای تجارت ما فرصت لازم در این شرایط خاص را برای عرضه محصولات را داشته باشد.

مودودی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های بخش‌خصوصی در بحث صادرات در شرایط فعلی این است که در صورت بروز مشکلی آیا امکان پیگرد قضایی دارد یا خیر، گفت: بنابراین برگزاری این جلسه با حضور مسئولان قوه قضائیه، سازمان بازرسی در این راستا است تا هم مشکلات صادرکنندگان را بشناسیم و هم صادر کنندگان با راهکارهای حمایتی در عرصه بین‌المللی آشنا شوند.

مودودی با بیان اینکه ما در عرصه صادرات کشوری جوان محسوب می‌شویم، گفت: سهم صادرات غیرنفتی ما در ۲۰ سال گذشته کمتر از ۳ میلیارد دلار بود اما اکنون به حدود ۵۰ میلیارد دلار رسیده اما هنوز در سبد صادراتی محدود هستیم.

وی ادامه داد:‌ اگر چه ۸ هزار و ۵۰۰ کد HS صادراتی در دنیا وجود دارد اما در ایران فقط ۳ هزار و ۵۰۰ کد HS صادر می‌شود که از این تعداد فقط ۱۳۰ قلم آن بالای ۵۰ میلیون دلار صادرات دارد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه تنها ۸۰ شرکت از شرکت‌های صادراتی ما صادراتی بالای ۵۰ میلیون دلار دارند، گفت: این ۸۰ شرکت ۳۰ میلیارد دلار از صادرات ۴۴ میلیارد دلاری را صادر می‌کنند و تنها ۴۰۰ شرکت در کشور وجود دارند که بیش از ۱۰ میلیون دلار صادرات دارند.‌ در حالی که بیش از هزار و ۴۰۰ شرکت در کشور ترکیه وجود دارد که صادراتی بیش از ۱۰ میلیون دلار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز