خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار نمایندگان سازمان بهداشت جهانی:

سن امید به زندگی از ابتدای انقلاب تاکنون از ۵۵ سال به ۷۵ سال ارتقاء یافته است

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۵۸۵

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار نمایندگان سازمان جهانی بهداشت بر اتخاذ سیاستی همه جانبه نگر برای محدودسازی مصرف دخانیات در عین جلوگیری از قاچاق این محصول تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی امروز (سه شنبه، ۸ مرداد ماه)  با نمایندگان سازمان جهانی بهداشت (WHO) درباره کنترل مصرف مواد دخانی در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن خوشامدگویی به نمایندگان سازمان بهداشت جهانی گفت: اینکه مسئولان حوزه بهداشت و درمان ایران با سازمان بهداشت جهانی ارتباط و تعامل مستمر دارند، برای کشور مفید و سازنده است به ویژه آن که در سال‌های پس از انقلاب، تلاش‌های زیادی در جهت بهبود وضعیت بهداشت و سلامت در کشور انجام شده است کما اینکه سن امید به زندگی از ابتدای انقلاب تاکنون از ۵۵ سال به ۷۵ سال ارتقاء یافته است.

وی یادآور شد: قوانین سودمند و کارآمدی در جهت تأمین بهداشت و سلامت در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و مالیات سنگینی برای مواد دخانی وضع شده است. حتی در قانون مالیات بر ارزش افزوده برای دخانیات مالیات اضافه منظور شده است و هر سال نیز در قانون بودجه مالیات این بخش افزایش پیدا می‌کند.

رئیس قوه مقننه اظهار کرد: تجربیات سازمان بهداشت جهانی در حوزه کاهش مصرف دخانیات مفید است و البته استفاده از این تجربیات باید با الگوی بومی و منطبق با شرایط جغرافیایی ایران صورت گیرد تا به آسیب‌هایی از جمله قاچاق دامن نزند.

نائوکو یاماموتو دبیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز در این دیدار ضمن تشکر از رئیس مجلس شورای اسلامی برای فرصتی که در اختیار آنها قرار داده است، گفت: تلاش گسترده ایران در حوزه بهداشت و تأمین سلامت عمومی را می‌ستاییم و اقدامات ایران در حوزه سیاست‌گذاری بهداشت اولیه و نظام سلامت را موثر و تحول آفرین می‌دانیم.

وی با بیان اینکه رویکرد ایران را در حوزه بهداشت عمومی جهان پیش‌رو تلقی می‌کنیم، یادآور شد: سیاست ایران در حوزه بهداشت و سلامت به ویژه کاهش ۳۰ درصدی مصرف سیگار و تنباکو تا سال ۲۰۲۵  را ارج می‌نهیم.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت اظهار کرد: در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سپتامبر سال گذشته تصمیمات خوبی در حوزه کاهش مصرف دخانیات اتخاذ شد و جلسات بلندپایه‌ای برای ۱۴ گام مبارزه با مصرف محصولات دخانی برگزار گردید که ایران نقش کلیدی در آن مذاکرات داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز