خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله جنتی:

تحریم‌های ظالمانه دشمنان تبدیل به مشکل عام شده است

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۵۲۷

دبیر شورای نگهبان گفت: هرچه در راه خدا انفاق شود در عوض چندین برابر در دنیا و آخرت پس داده خواهد شد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر به همراه مدیر عامل بنیاد و تعدادی از خیرین امروز با آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در محل این شورا دیدار و گفتگو کردند.

آیت‌الله احمد جنتی ضمن خوش‌آمدگویی و تبریک ایام متبرکه ذی‌الحجه که ماه دعای عرفه، عید قربان و عید غدیر است، گفت: باید از برکات این ماه به خوبی بهره‌مند شویم و بیشتر به خدا توجه کنیم، چون هر چه داریم از خدا داریم و اگر رابطه ما با خدا خوب شد، امور اصلاح می‌شود والا ضرر خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آیات متعدد قرآن راجع به انفاق توصیه‌هایی دارد، گفت: قرآن به انفاق در راه خدا دعوت می‌کند؛ چراکه هر چه در این راه پرداخت شود در عوض چندین برابر در دنیا و آخرت پس داده خواهد شد.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه در کشور ما حضرت علی(ع)  نباید مظلوم واقع شود، گفت: الحمدالله مردم ایران عشق و علاقه خود را به اهل بیت علیهم‌السلام نشان داده‌اند و هر جا آثاری از اهل بیت علیهم‌السلام بوده، اظهار علاقه کرده و در این راه سخاوتمندانه کمک کرده‌اند.

آیت الله جنتی افزود: مردم ایران عاشق حضرت علی (ع) هستند و این مملکت خانه امیرالمؤمنین علی(ع)  است و بنیاد بین‌المللی الغدیر که حضرت آیت‌الله خزعلی بنیانگذار آن بود ـ خداوند او را با امیر مؤمنان محشور بدارد ـ با کمک خیرین محترم توانستند این بنیاد را در داخل و خارج از کشور به خوبی راه‌اندازی کنند.

وی با بیان اینکه بنیاد بین‌المللی الغدیر با همت بلند خیرین و دست‌اندرکاران آن، الان بنیاد قدرتمندی شده است، افزود: در این وضعیت که مشکلات اقتصادی با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمنان تبدیل به مشکل عام شده است، این بنیاد با کمک شما خیرین به کار خود ادامه می‌دهد و انشاءالله رو به رشد است.

دبیر شورای نگهبان در پایان از زحمات آیت‌الله صدیقی که مسئولیت بنیاد بین‌المللی الغدیر را دارد تقدیر و تشکر کرد و گفت: انشاءالله بتوانیم کمکی در این راه داشته باشیم تا در روز قیامت در برابر حضرت علی (ع) سرفراز باشیم.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری که به نمایندگی از ایشان در این جلسه حضور داشت، طی سخنانی با بیان اینکه داستان غدیر از افتخارات ما شیعیان است، گفت: افتخار دارم در این جلسه‌ای که مربوط به امیرالمؤمنین است توانستم شرکت کنم و از بیانات آیت‌الله جنتی استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه نقش اقتصاد در فقه اسلامی نقش عظیمی است، به شرایط کنونی کشور با توجه به محاصره اقتصادی و تحریم اشاره و تأکید کرد: عزیزانی که توان مالی دارند و می‌توانند، باید در راه خدا انفاق کنند، البته عزیزان زیادی هستند که بدون نام و نشان از مال که هیچ از جان خودشان نیز می‌گذرند؛ نمونه آن هم سیل اخیر در ابتدای سال بود که از اقصی نقاط کشور مردم متدین خودشان آمدند و یا مالشان را فرستادند و کمک و دستگیری کردند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری به خیرین حاضر در جلسه، گفت: شما خیرین محترم با امیرالمؤمنین علی (ع)  معامله می‌کنید، شخصیتی که یکی از القاب ایشان قسیم النار و الجنه است و دست شیعیان و دوستان خود و شما را انشاءالله خواهد گرفت؛ لذا باید به روزی اندیشید که دیگر دست ما از این دنیا کوتاه شده و روز مباداست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز