خبرگزاری کار ایران

بعد از تجربه تلخ از 5 بازیکن عرب؛ آبی‌ها به دنبال بازیکنان عراقی و سوریه‌ای!

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۲۷۹

نگاهی به رزومه صفا هادی و مؤید العجان نشان می‌دهد که نمی‌توانند خریدهای خوبی باشند و دست‌کم ریسک سرمایه‌گذاری روی آن‌ها بالا است.

به گزارش ایلنا، در خبرهای مربوط به نقل و انتقالات استقلال، برخی رسانه‌ها از مذاکره با 2 بازیکن عراقی و سوریه‌ای نوشته‌اند که به توافق نهایی نزدیک شده است. صفا هادی هافبک دفاعی 20 ساله تیم ملی عراق و باشگاه الزوراء و مؤید العجان دفاع چپ 26 ساله و سوریه‌ای نام‌های مطرح‌شده برای استقلال هستند.

این در شرایطی است که همه این بازیکنان رزومه خوبی دارند و نه بازیکنان عربی که در سال‌های اخیر به استقلال آمده‌اند عملکرد خوبی در این تیم داشتند.همام طارق در فصل گذشته یک بازیکن بی‌نظم و اغلب مصدوم بود که هر بار به اردوی تیم ملی کشورش می‌رفت با تأخیر به تمرینات برمی‌گشت و مدیران به دنبال او می‌گشتند.

کرار جاسم دیگر عراقی استقلال هم بازیکن پرحاشیه و بی‌نظمی بود که در فوتبال ایران زبانزد و ضرب‌المثل شد!هوار ملا محمد عراقی هم باوجود عملکرد فنی خوبی که داشت نیم‌فصل بیشتر در استقلال دوام نیاورد و خیلی زود فوتبال ایران را ترک کرد. ولید علی دفاع چپ ملی‌پوش و کویتی هم بعد از انجام 3 بازی استقلال را ترک کرد و به کشورش برگشت!؟عادل شیحی بازیکن دورگه مراکشی- آلمانی هم که مصدوم بود و برای گرفتن طلبش استقلال را یک پنجره از نقل و انتقالات محروم کرد.بعد از 5 تجربه تلخ با بازیکنان عرب، مدیران استقلال این بار هم‌زمان به دنبال خرید 2 بازیکن از عراق و سوریه هستند که این موضوع جای سؤال دارد.

بازیکن رباط پاره کرده!

جدا از بحث تجربه‌های تلخ استقلالی‌ها با بازیکنان عرب، نگاهی به رزومه صفا هادی و مؤید العجان نشان می‌دهد که نمی‌توانند خریدهای خوبی باشند و دست‌کم ریسک سرمایه‌گذاری روی آن‌ها بالا است. مدافع چپ سوریه‌ای که در فصل 2017-2018 با الزمالک مصر موفق شد و قهرمانی هم‌کسب کرد. دفاع چپ الزمالک در 17 بازی 2 گل زد و 3 پاس گل داد.العجان در باشگاه مصری رباط صلیبی پاره می‌کند و پس‌ازآن نتوانسته به‌روزهای اوج برگردد. این بازیکن پس از مصدومیت سنگین 3 بار باشگاه عوض کرده و از سال 2018 فقط 5 بازی انجام داده است!ایجنت العجان که فصل گذشته در نیروی هوایی عراق بازی می‌کرد باصفا هادی و البته بشار رسن یکی است. این بازیکن 73/1 سانتی‌متری بعد از مصدومیت در پست دفاع میانی بازی کرده و خیلی وقت است که  نقش دفاع چپ را نداشته است! سایت ترانسفرمارکت ارزش این بازیکن را 350 دلار تعیین کرده است. این در شرایطی است که ترانسفرمارکت ارزش میلاد زکی پور و آرمین سهرابیان را 400 هزار دلار می‌داند که این موضوع نشان می‌دهد این 2 دفاع چپ با تمام ضعف‌های فنی بهتر و باارزش‌تر از مدافع 26 ساله و ملی‌پوش سوریه‌ای هستند.جالب است که او در 39 بازی ملی فقط یک گل زده دارد که آن‌ها به تیم ملی افغانستان است. حالا چنین بازیکنی با این رزومه چطور موردتوجه استقلال قرارگرفته جای سؤال دارد؟ جالب اینکه برای بالا بردن قیمت العجان مدعی هستند که او از 2 باشگاه مصری پیشنهاد دارد و استقلال باید با آن‌ها رقابت کند!

استقلال و این‌همه هافبک دفاعی؟

پست اصلی صفا هادی هافبک دفاعی است و می‌تواند به‌عنوان هافبک میانی هم‌بازی کند.استقلال در این پست فرشید باقری و مسعود ریگی و علی کریمی را دارد.همچنین قرار است یک بازیکن یا کیفیت خارجی  هم به‌جای آیاندا پاتوسی جذب شود.در چنین شرایطی استقلال به بازیکنی مانند صفا هادی نیاز فنی دارد.

از طرف دیگر با آمدن هافبک خارجی ترافیک در خط هافبک بالا می‌رود و دیگر جایی برای بازیکن 20 ساله عراقی باقی نمی‌ماند. درباره صفا هادی گفته می‌شود که توانایی بازی در دفاع میانی و دفاع راست را هم دارد، اما این‌ها پست‌های تخصصی صفا نیستند و این بازیکن 78/1 سانتی‌متری نمی‌تواند یک گزینه مطمئن برای خط دفاع آبی‌ها باشد. ترانسفرمارکت روی این بازیکن که تابه‌حال از لیگ عراق خارج نشده ارزش‌گذاری نکرده است.

این در شرایطی است که بازیکنان جوان ایرانی مثل سجاد آقایی، مهدی قائدی و الهیار صیادمنش در این سایت  ارزش‌گذاری شده‌اند. برای بالا بردن قیمت صفا هادی گفته می‌شود استقلال و پرسپولیس هم‌زمان به دنبال خرید این بازیکن هستند. این در شرایطی است که تیم کالدرون نه در پست هافبک دفاعی و نه در پست‌های دیگر به این بازیکن نیاز فنی ندارد. صفا هادی هم مانند العجان بازیکن آزاد است و در این تابستان داغ به دنبال یک انتقال خوب و درآمد چند صد هزار دلاری است.

باید دید در روزهایی که قیمت دلار این‌همه بالا است و باشگاه‌ها برای تهیه دلار دست به دامن وزارت ورزش می‌شوند، مدیر برنامه‌های این 2 بازیکن عرب می‌تواند آن‌ها را به تور استقلال بی اندازد یا خیر؟

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز