خبرگزاری کار ایران

سیدجواد حسینی:

۲ هزار پروژه در قالب ۱۰ هزار کلاس درس جدید به بهره برداری خواهد رسید

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۰۸۲

سرپرست آموزش و پرورش از بهره‌برداری ۲ هزار پروژه در قالب ۱۰ هزار کلاس درس جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدجواد حسینی عصر امروز پس از  نشست تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های سال ۹۸ وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران با اشاره به تحولات اخیر آموزش و پرورش اظهار داشت: با گذر زمان آموزش و پروش تحولاتی داشته برخی از آنها خوب اما برخی دیگر نیز باید آسیب‌شناسی شوند. مانند تنوع زیاد مدارس که حتما باید آسیب‌شناسی شود زیرا ما در نظامی آموزشی  ۲۴ نوع مدرسه داریم.

وی با اشاره به طرح ساماندهی مدارس گفت: طرح ساماندهی مدارس دو رویکرد مهم دارد اول اینکه در یک رویکرد باید این ۲۴ نوع مدرسه کاهش دهیم و به کوچک سازی قواعد تعلیم و تربیت  بپردازیم نظام تعلیم یک دست شود زیرا در همین مدارس متعدد نمی‌توانیم تعلیم تربیت تمام ساحتی را داشته باشیم.

حسینی اضافه کرد: ما این اقدام را در مناطقی که امکان ایجاد مدرسه بزرگتر وجود دارد نیز فراهم خواهیم کرد. مدارس نمونه دولتی هدف بزرگش این بود که بچه های مستعد محروم را دولت کمک ویژه ای بکند و باید این مدارس نمونه دولتی به هدف اولیه خود برگردد. ۵۶ مدرسه حیات طیبه داریم که هدف این مدارس این بوده که یک مجموعه خیلی بزرگ برای دانش‌آموزان فراهم کند که برای دانش آموزان امکان تربیت بدنی فعالیت اجتماعی و توام با سلامت برای دانش آموزان ایجاد کند.

حسینی با بیان اینکه از ۲۰ روز پیش توسعه مدارس آغاز شده، گفت: در آینده نزدیک هم اعتبارات تخصیص پیدا خواهد کرد و تلاش شود تا این مدارس  نمونه برای مدارس دیگر نمونه باشند. برای این اقدام ۲ هزار پروژه در قالب ۱۰ هزار کلاس درس جدید به بهره برداری خواهد رسید.

سرپرست آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر زمینی یا ملکی متروکه از آموزش و پرورش است و برای منطقه هم تبدیل به آسیب شده تبدیل به احسن خواهد شد، توضیح داد: املاک آموزش و پررش باید در خدمت نظام تعلیم و تربیت باشد. البته برخی ارگان‌ها هم املاکی دارند که در اختیار آموزش و پرورش است مثل بنیاد شهید که ۳۲ مدرسه در اختیار ما دارد که البته درباره مدارس بنیاد شهید که در اختیار آموزش و پرورش است نیز مذاکرات لازم انجام شده و مشکل حل شده است.

حسینی درباره فعالیت موسسات مهاجرتی گفت: موسساتی که به صورت غیرقانونی در یک موضوعی فعالیت می‌کنند باید مجوز آنان تعیین شود؛ اگر غیرقانونی فعالیت کنند با آنها برخورد می‌شود. پس باید هدف‌گذاری کنیم مدارس در چارچوب قانون فعالیت کنند. مدارس طبیعت، مسجدمحور و برخی دیگر باید مجوز از آموزش و پرورش داشته باشند در غیر این صورت با این مدارس برخورد خواهیم کرد زیرا نباید خارج از نظام تعلیم و تربیت به مسایل تعلیم و تربیت بپردازیم.

او از ابلاغ تغییرات ساختاری آموزش و پرورش به‌زودی خبر داد و گفت: فقط یک تغییر آن هم احیا و استقلال روابط عمومی و حوزه وزارتی را داشتیم.

حسینی با اشاره به مشکلات ارزی آموزش و پرورش گفت: طبق پیش‌بینی‌ها برای مهر ۹۹ با مشکلات ارزی مواجه بودیم که با تامین منبع ارزی تمام تلاش را داریم  به مشکل برنخوریم.

سرپرست آموزش و پرورش در پایان درباره کتب درسی گفت: تاکنون ۱۴۲ میلیون جلد کتاب با بیش از هزار عنوان چاپ شده و در حال ارسال به انبارهای استان‌هاست تا ۱۵ شهریور نیز به شهرستان‌ها ارسال می‌شود و یک عنوان کتاب در بین این کتب نیست که نیاز دانش آموز باشد و تدوین نشده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز