خبرگزاری کار ایران

کارگران آب معدنی داماش:

با فروش ۲۰ دستگاه کامیونتِ کارخانه مخالفیم/ مطالبات کارگران باید بدون زیان زدن به تولید، پرداخت شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۹۲۴

جمعی از کارگران کارخانه آب معدنی داماش از تصمیم کارفرما برای فروش ۲۰ خودرو کامیونت حمل بار این واحد تولیدی با هدفِ پرداخت مطالبات عقب مانده کارگران، ابراز نارضایتی کردند.

کارگران آب معدنی داماش در تماس با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه در مدت زمانی که در این کارخانه مشغول به کار هستیم، علیرغم چندین ماه مزد معوقه، زیان‌های مالی و روحی زیادی را برای نگهداری این کارخانه هم متحمل شده‌ایم، افزودند: سالهاست با تلاش شبانه‌روزی توانسته‌ایم با افزایش مشکلات اقتصادی کشور فعالیت تولیدی کارخانه را حفظ کنیم اما اخیرا کارفرما  قصد دارد برای پرداخت مطالبات عقب مانده کارگران وخرید چند دستگاه ماشین آلات، ۲۰ کامیونت از مجموع ۳۳ کامیونت حمل بار کارخانه را به فروش برساند.

این کارگران در ادامه با اشاره به اینکه پایان هفته گذشته اعضای هلدینگ گروه ملی به همراه  مدیر عامل  وچند تن از مسئولان شهرستان رودبار برای بررسی وضعیت کارخانه آب معدنی داماش به منطقه خوش آب و هوا و ییلاقی داماش آمده بودند، افزودند: علیرغم وعده های داده شده برای راه اندازی خطوط جدید ، حضور این تعداد مسئول هیچ نتیجه‌ای  برای وصول مطالبات عقب مانده کارگران در پی نداشته است.

به گفته این کارگران، ماه گذشته (تیر ماه) گروهی از همکاران آنها در اعتراض به دست کم سه ماه معوقات مزدی تجمع برگزار کردند که نتیجه این اعتراض سه روزه پرداخت یک ماه و نیم از کل مطالبات کارگران بوده است.

به گفته آنها، این واحد  تولیدی دارای بهترین و پیشرفته ترین ماشین آلات تولیدی برای تولید آب معدنی است و تعداد ۴۰ کارگر همزمان با این دستگاه‌ها مشغول کارند و این نگرانی وجود دارد که با فروش این خودروها که هر کدام زمینه اشتغال حداقل دو نفر را فراهم می کند زمینه اشتغال و امنیت شغلی کارگران شاغل به خطر بیافتد.

کارگران با بیان اینکه همه ما کارگران کارخانه آب معدنی داماش مخالف فروش ۲۰ دستگاه کامیونت حمل بار کارخانه هستیم، در ادامه افزودند: کارفرما در حالی قصد فروش این ۲۰ دستگاه کامیونت را دارد که کارخانه نیاز مبرم به این کامیونها برای جابجایی  وحمل آب معدنی دارد.طبق اظهارات مسئولینی که اخیرا از کارخانه بازدید کردند قرار است در آینده ای نزدیک برنامه افزایش تولید و جذب نیروی کار اتفاق بیافتد، درنتیجه باید کارفرما  در آینده نزدیک همین کامیونهارا با چند برابر قیمت برای جابجایی آب خریداری کند.

طبق اظهارات کارگران این کارخانه، در حال حاضراین خودرو ها (۳۳ دستگاه کامیونت در حد نو) چندین سال است به دلایلی در یکی سوله های  خالی  یکی از بنگاه های  تعطیل شده اقتصادی متعلق به بانک ملی در شهرک جمال آباد لوشان  بلا استفاده پارک شده اند.

کارگران آب معدنی داماش در خاتمه تصریح کردند: پیگیری  ما کارگران برای  جلوگیری از فروش اموال این  کارخانه و بروزرسانی مطالبات معوقه مزدی ادامه خواهد داشت و در این زمینه درخواستمان از مسئولان بالا دستی این است که به وضعیت این کارخانه و کارگران ان رسیدگی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز