خبرگزاری کار ایران

بیژن زمانی، اولین پزشک برنامه نویس ایران

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۹۰۰

بیژن زمانی نخستین پزشک برنامه نویس در ایران، توسعه دهنده و مهندس کامپیوتر، پانزدهمین سالگرد فعالیت خود را در زمینه کارآفرینی جشن میگیرد.

ایلنا؛ گستره فعالیتهای آقای زمانی کم نظیر است: از پزشکی گرفته تا برنامه نویسی و کارآفرینی اینترنتی و نویسندگی کتاب. اما همین گستردگی و پراکندگی ممکن است او را از اینکه در هریک از رشته های فعالیتش پرآوازه کند، باز بدارد. بویژه آنکه در هر یک از این رشته ها استعدادی چشمگیر از خود نشان داده است که نشان می دهد اگر توانایی را با پیگیری و تمرکز همراه کند، می تواند در آن رشته سرآمد شود.

اما میان پریدن از این شاخه به آن شاخه، او در متن گستره ای از رویدادهای استارتاپی و کارآفرینی اینترنتی ایران قرار داشت و دارد و از نزدیک با تاریخ سازان این عرصه ها همراهی می کند.

چشمگیرترین دستاورد او در جایگاه کارآفرینی، بنیان گذاری چند استارتاپ محبوب مانند میهن پزشک است که در سالهای گذشته میلیون ها ایرانی را به خدمات سامانه های خود جذب کرده است. آقای زمانی از کودکی با پزشکان همچون پدر و برادر خود همراه بود و همین همراهی و اطلاعات در حوزه سلامت، امکان موفق شدن در این عرصه را برای او بیشتر فراهم آورد.

پس از موفقیت در بازار ایران، فعالیت های بین المللی خود را با نام آوران تجارت و مدیریتی انگلیسی گسترش داد و فعالیت های مختلفی را در زمینه های گوناگون همچون نویسندگی شروع کرده تا جایی که دوستان و همکارانش او را مرد هزار چهره می نامند.

بیژن زمانی متولد ۱۳۶۸ در تهران در خانواده‌ای پزشک تبار بزرگ شد. نوجوان بود که خانواده وی او را برای ادامه تحصیل به انگلستان راهی نمودند. کد نویسی و طراحی حرفه‌ای کامپیوتری را سن ۱۴ سالگی به تنهایی خود آموخت و فعالیت اینترنتی خود را در همان سن شروع کرد.

در همان آغاز، هرچند دوران تولد استارتاپ و پروژه‌های اینترنتی ایران بود انگشت شمار افرادی که در این زمینه فعالیت داشتند به استعداد او در توسعه دهندگی پی بردند و با او در پروژه‌های مختلف همراه شدند.در سال ۱۳۸۶ به عنوان ۲۰ کارآفرین برتر زیر ۲۰ سال ایران در مجله علم روز انتخاب شد و در سال ۱۳۸۷ در جشنواره وب ایران اولین جایزه خود به عنوان "توسعه دهنده سال" دریافت کرد.

طبق آخرین مصاحبه او، آقای زمانی باور دارد آینده رشته پزشکی با ربات‌ها همراه خواهد بود، گر چه این اتفاق ممکن است به زودی اتفاق نیوفتد. در سال ۱۳۹۷ وی شروع به تحقیق و برنامه ریزی در مورد جراحی ارتوپدی روبوتیک کرده که یک نوع جراحی با کمک ربات‌های پیشرفته است جهت بهبود کیفیت و دقت در انواع جراحی‌های ارتوپدی که امیدواریم به زودی با آن آشنا شویم.

آقای زمانی علاوه بر زبان مادری خود فارسی، انگلیسی و روسی می داند و با این زبان ها حرف می زند و می نویسد. در پروژه ها و استارتاپ های جدید خود تمرکز بیشتری به کشورهای انگلیسی و روسی زبان کرده و سعی دارد حوزه فعالیت اینترنتی خود را به کشورهایی که این زبان ها زبان رسمیشان است گسترش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز