خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت مطرح کرد:

نیشابور دارای اسطوره های اخلاقی و هنری بسیار است

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۶۹۷

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نیشابور دارای اسطوره های اخلاقی و هنری بسیار مهمی است و در این زمینه نقش تاثیرگذاری می تواند ایفا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، دکتر سیما سادات لاری جمعه در سالن همایش بیمارستان حکیم نیشابور افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری نسل جوان و دانشجویان ما نیازمند تزریق امید هستند و در این راستا باید الگوهای فرهنگی، اخلاقی و ادبی پر رنگ شوند.

وی با اشاره به درگیری های سیاسی و جناحی چنین بیان کرد:  باعث شده از این ظرفیت های بالقوه غفلت کنیم و الگو سازی مناسبی نداشته باشیم.

دکتر لاری چنین اظهار کرد: نیشابور دارای دانشکده پزشکی با حجم و وسعتی قابل توجه می باشد که در آن هدف گذاری هایی با اولویت مسائل و مشکلات ملی در بخش ناباروری و سالمندی صورت گرفته که بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه آغاز طرح مطالعاتی و تحقیقاتی کوهورت در نیشابور نمونه ای از شاخصه های پیشرفت است، افزود: حال نیازمند شجاعت و برنامه ریزی منسجم است. پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی در حوزه سلامت به پیشرفت های چشمگیری در بخش آموزش، بهداشت و درمان  رسیده ایم.

وی تاکید کرد: شرایط فعلی از شرایط جنگ حساس تر است ولی با مشارکت و همدلی می‌توان مشکلات را حل کرد و برگزاری اردوهای جهادی باعث تقویت روحیه همدلی در بین دانشجویان می شود و به مردم این پیام را می دهد که مسئولان به فکر آنان هستند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ها کافی نبوده و نیازمند توجه و بازنگری است.

دکتر حمید گرمابی افزود: دانشجویان علاوه بر یادگیری تخصص های لازم در رشته هایشان باید در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مشارکت داشته باشند تا با آگاهی به این مسائل در سطح کلان بتوانند در حوزه های مدیریتی تاثیر گذار باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: نیشابور از ابتدای امسال میزبان تیم پزشکی مرهم و هم اکنون گروه پزشکی جهادی صراط الحمید است.

دکتر عظیمی نژاد در این خصوص افزود: بیش از ۱۲۰ عمل جراحی در بیمارستان حکیم نیشابور توسط اعضای تیم مرهم برای درمان کودکان مبتلا به شکاف کام و لب، دردهای اسکلتی، عضلانی و مفاصل و بیماری‌های فوق تخصصی شبکیه و قرنیه چشم به صورت رایگان انجام شد.

وی  با اشاره به اینکه هم اکنون کانون جهادی صراط الحمید متشکل از ۷۰ دندان پزشک در راستای ارائه خدمات رایگان دندان پزشکی به مردم منطقه کم برخوردار در نیشابور کار خود را آغاز کرده است، بیان کرد: این تیم از یکشنبه سی تیر ۱۳۹۸ به مدت چند روز در بخش میان جلگه نیشابور به صورت تیم های ثابت و سیار به مردم شهر عشق‌آباد، روستاهای‌فدیشه، قاسم‌آباد و سالاری خدمات‌رایگان و تخصصی دندان پزشکی مانند کامپوزیت، درمان ریشه، جرم گیری، جراحی و آموزش بهداشت را ارائه می دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز