خبرگزاری کار ایران

کاهش بهای طلا در بازارهای جهانی هم‌زمان با افزایش ارزش دلار

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۳۵۸

بهای طلا امروز- پنجشنبه- همزمان با افزایش دلار به بالاترین سطح در هفته‌های گذشته و سودآوری سرمایه‌گذاران در زمینه طلا در آستانه نشست‌های بانک‌های مرکزی بزرگ در پایان ماه جاری میلادی کاهش یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ بهای طلا امروز -پنج‌شنبه- همزمان با افزایش دلار به بالاترین سطح در هفته‌های گذشته و سودآوری سرمایه گذاران در زمینه طلا در آستانه نشست‌های بانک‌های مرکزی بزرگ در پایان ماه جاری کاهش یافت.

بهای طلا رأس ساعت پنج و ۳۲ دقیقه به وقت محلی در معاملات آنی با سه دهم درصد کاهش به هزار و ۴۲۲ دلار و سه سنت در هر اونس رسید. 

بهای طلا در قراردادهای آتی آمریکا نیز با یک دهم درصد کاهش به هزار و ۴۲۲ دلار و ۶۰ سنت در هر اونس رسید. 

نزدیک شدن شاخص دلار به بالاترین سطح خود در دو ماه گذشته موجب افزایش فشار بر بهای طلا و کاهش ارزش آن شده است، چرا که افزایش ارزش دلار موجب افزایش هزینه طلا برای سرمایه‌گذاران صاحب ارزهای دیگر می‌شود. 

تمرکز سرمایه‌گذاران بر نشست بانک مرکزی اروپا که امروز- پنجشنبه- در سایه پیش‌بینی‌های گسترده در خصوص کاهش نرخ بهره بانکی در نشست شورای بانک مرکزی امریکا در هفته آینده برگزار می‌شود، خواهد بود و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که نوسان ارزها و درآمدهای اوراق بهادار در ماه‌های آینده تعیین و مشخص شود. 

کاهش نرخ بهره آمریکا باعث شاخص دلار و درآمدهای ناشی از اوراق بهادار را تحت تاثیر قرار داده و احتمال گرایش به سمت فلز زرد را بالا می‌برد. 

بهای طلا از زمان سقوط به پایین‌ترین سطح در سال ۲۰۱۹ به میزان  هزار و ۲۶۵ دلار و ۸۵ سنت در اوایل ماه می به دنبال پیش‌بینی‌ها در خصوص تسهیل سیاست پولی توسط بانک‌های مرکزی و نیز افزایش تنش در خاور میانه بیش از ۱۲ درصد معادل ۱۵۰ دلار افزایش یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز