خبرگزاری کار ایران

ورود رهبر حزب نهضت اسلامی تونس به صحنه رقابت در انتخابات پارلمانی

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۳۱۵

رهبر حزب نهضت اسلامی تونس رسما وارد عرصه رقابت در انتخابات پارلمانی این کشور شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ حزب «نهضت اسلامی» تونس امروز -یکشنبه- «راشد الغنوشی» رهبر اثرگذار این حزب را رسما به‌عنوان نامزد انتخابات پارلمان این کشور در ماه اکتبر آینده اعلام کرد. 

بسیاری از تحلیل‌گران این اقدام را خیز حزب نهضت برای تصدی سمت رهبری عالی‌رتبه در تونس تفسیر می‌کنند. 

غنوشی ۷۸ ساله در دوره ریاست «زین العابدین بن علی»، رئیس‌جمهوری پیشین تونس، حدود ۲۰ سال در لندن در تبعید بوده و از زمان انقلاب ۲۰۱۱ نقش مهمی را در این کشور ایفا می‌کند، اما تا کنون نامزد هیچ سمت رسمی نشده بود. 

«عماد الخمیری»،‌ سخنگوی حزب نهضت، در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت: «هدف از تصمیم برای نامزدی غنوشی در صدر فهرست حزب این است که رهبران احزاب، نقشی اساسی در این مرحله مهم و حساس از تاریخ انتقال دموکراسی در کشور ایفا کنند».

نامزدی غنوشی برای رقابت بر سر یکی از کرسی‌های پارلمان در انتخابات پیش رو پیش بینی‌ها را نسبت به اینکه وی برای ایفای نقش مهم‌تر در مرحله آینده به عنوان نخست‌وزیری و یا ریاست پارلمان در صورت پیروزی در انتخابات خیز برداشته، تقویت می‌کند. 

انتخابات پارلمانی تونس قرار است در تاریخ ششم اکتبر و انتخابات ریاست جمهوری این کشور در تاریخ ۱۷ نوامبر برگزار شود. این سومین انتخابات آزادی است که مردم تونس پس از انقلاب ۲۰۱۱ و سقوط رژیم بن علی در آن شرکت می‌کنند.

تونس تنها کشوری است که در جریان انتفاضه‌های بهار عربی موفق به وضع قانون اساسی جدید، ‌برگزاری انتخابات آزاد و تقسیم قدرت بین اسلام‌گراها و لائیک‌ها شد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز