خبرگزاری کار ایران

انتشار ویدئوی منتسب به داعش در تونس و تجدید بیعت با ابوبکر البغدادی

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۸۲۵

ویدیوئی روز گذشته- سه‌شنبه- منتسب به گروه تروریستی داعش روی پایگاه‌های اینترنتی منتشر شد که برخی از عناصر این گروه به انجام حملات تروریستی بیشتر در تونس تشویق کرده و با سرکرده این گروه تروریستی تجدید بیعت می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از رأی الیوم،  ویدیوئی روز گذشته- سه‌شنبه- منتسب به گروه تروریستی داعش بر روی پایگاه‌های اینترنتی منتشر شد که برخی از عناصر این گروه به انجام حملات تروریستی بیشتر در تونس تشویق کرده و با «ابوبکر البغدادی» سرکرده این گروه تروریستی تجدید بیعت می‌کنند.

در این نوار ویدیوئی که در کانال تلگرام به مدت شش دقیقه با عنوان «عاقبت برای پرهیزکاران در تونس است» منتشر شد، زیرنویس شده که ما همچنان به مبارزه با ملت‌های کفری که مدعی نابودی داعش هستند، پایبند بوده و با شیخ مجاهد، «ابوبکر البغدادی» خلیفه مسلمانان تجدید بیعت می‌کنیم.

در این فیلم که با امضای دفتر تبلیغاتی تونس همراه است، گروهی پنج نفره از عناصر مسلح که صورتشان پوشیده است، نشان داده شده و یکی از آنها به نام «أبو عمر التونسی» می‌گوید: «ما به برادرانمان در هر مکانی که باشند،‌ می‌گوئیم صبر کنید که شما بر حق هستید  و از روح خداوند ناامید نباشید،‌ چرا که  فقط کافران از خداوند ناامید می‌شوند». 

پس از آن تصویر البغدادی پخش شد که با فرد نقاب زده دیگری می‌گوید: «سربازانت و فرزندانت در سرزمین قیروان خوب و در آسایش بوده و به رغم سختی‌ها به لطف خدا در حق ثابت قدم هستند، پس این مژده را به برادرانت بده».

در این فایل ویدیوئی همچنین سه نفر دیگر که به صورت نقاب‌زده در مکان نامعلومی نشان داده می‌شوند که یکی از آن‌ها به نام «أبو خالد التونسی» می‌گوید: «بدانید که جهاد در راه خدا واجب است. در هر جنگی چه پیروز و چه شکست خورده، آمادگی برای نبرد بعدی را آغاز کردیم تا خداوند میان ما قضاوت کند». 

وی در ادامه گفت: «هر که از جهاد به دلیل تعداد اندک و یا ضعف امداد سرپیچی کند، به او می‌گوییم که به دینت بازگرد و در سنت پیامبر تأمل کن! پس خود را در خطری بزرگ می‌یابی». 

در خلال صحبت این عنصر تروریستی نسخه‌ای از روزنامه النبأ وابسته به داعش با عنوان «سربازان داعش سه حمله انتحاری علیه عناصر امنیتی تونس انجام داده‌اند»، پخش شده است. 

دو حمله انتحاری در پایتخت تونس در تاریخ ۲۷ ژوئن علیه نیروهای امنیتی این کشور در یک مرکز امنیتی در خیابان اصلی انجام شد که بر اثر آن دو نفر کشته شدند.  

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز