خبرگزاری کار ایران

طاهریان مقدم خبر داد:

پلمپ 3 واحد اقامتی غیر مجاز در روستای گردشگری اخلمد چناران

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۳۹۵

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران گفت: 3 واحد اقامتی روستای گردشگری اخلمد در شهرستان چناران که به صورت غیر قانونی و بدون نظارت دستگاه های نظارتی مسافرو گردشگر پذیرش می کردند، پلمپ شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از چناران، محمد طاهریان مقدم با اعلام این خبر افزود : این واحدهای غیر مجاز دارای 12 اتاق است که روز گذشته با همکاری  نیروی انتظامی شهرستان پلمپ شد.

وی ادامه داد: برابر آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تآسیسات گردشگری و نظارت بر آنها ، تمامی مراکز اقامتی که مبادرت به اسکان و پذیرایی از گردشگر و مسافر می کنند باید از  میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مجوز دریافت کنند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان چناران تصریح کرد: روستای گردشگری اخلمد سالانه پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است و وجود اقامتگاههای غیر مجاز  بدون هیچ گونه مجوزی و عدم نظارت بر آنها مشکلاتی را برای گردشگران و مسافران ایجاد کرده بود که با کمک دستگاه قضا و نیروی انتظامی شهرستان ساماندهی آنها آغاز شده است .

طاهریان مقدم گفت: یکی از مهمترین مشکلاتی که در واحدهای غیرمجاز در اخلمد با آن مواجع هستیم پذیرش مسافر در منازل شخصی است که با توجه به برنامه ریزی های انجام شده با نیروی انتظامی و دستگاه قضا به زودی ساماندهی می شوند.

شهرستان چناران دارای بیش از 20 روستای هدف گردشگری و 2 منطقه نمونه گردشگری است و داری 120 اثر شناسایی شده که 21 اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. از مهم ترین جاذبه گردشگری شهرستان چناران روستای گردشگری اخلمد، چشمه سبز گلمکان بقمچ،فریزی و... است که جاذبه های تاریخی و طبیعت گردشگری اخلمد سالانه پذیرای بیش از دو میلیون گردشگر داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز