خبرگزاری کار ایران

تحفه گر خبر داد:

آغاز طرح تابستانه کتاب در خراسان رضوی با شعار" کتاب، همنشین دلنشین"

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۵۶۲

معاون‌فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: طرح جامع یارانه خرید کتاب با عنوان"طرح تابستانه کتاب"، با شعار "کتاب، همنشین دلنشین" در استان های سراسر کشور از ۲۵ تیرماه آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد ، افشین تحفه گر در این خصوص افزود: حمایت از صنعت نشر و نظارت بر آن از وظایف و اختیارات قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، سیاستگذاری و  برنامه ریزی در این حوزه نیز طبق اسناد قانونی به این وزارت خانه سپرده شده است. حمایت از صنعت نشر در وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل فعالیت های متنوعی است که بخشی از ان ها طبق آیین نامه نشر مصوب هیات وزیران و ذیل برنامه پنجم توسعه کشور انجام میگیرد.

وی ادامه داد: در همین راستا و در راستای شعار سال ۱۳۹۸، به جهت رونق تولید، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی های سراسر  به خریداران کتاب پرداخت می کند.

تحفه‌گر گفت: طرح جامع یارانه خرید کتاب با عنوان طرح"طرح تابستانه کتاب" با شعار "کتاب، همنشین دلنشین" در استان‌های سراسر کشور از ۲۵ تیرماه و در تهران از ۲۷ تیرماه آغاز و تا ۳ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: ثبت نام کتاب فروشی ها در این طرح در استان خراسان رضوی با اطلاع رسانی جامع به تمامی ادارات فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان ها و اتحادیه کتاب و نوشت افزار استان آغاز و تا ۲۰ تیرماه ادامه داشت و ۶۸ کتابفروشی فعال از سراسر استان از جمله شهرستان‌های مشهد، سبزوار، تربت حیدریه، بردسکن و... در این طرح ثبت نام کردند.

آغاز طرح تابستانه کتاب در خراسان رضوی با شعار" کتاب، همنشین دلنشین"

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: در این طرح کتابفروشی هایی که شرایط لازم را دارا باشند، پس از ثبت نام، می توانند کتاب های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند. سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر ۱۲۰ هزار تومان است و خریداران می توانند در چند نوبت و از چند کتابفروشی، کتابهای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی اظهار داشت: میزان یارانه خرید برای کتاب های تالیفی ۲۵ درصد و کتاب‌های ترجمه شده ۱۵ درصد است که البته صرفا مربوط به کتب چاپ شده است و سایر کالاهای فرهنگی را شامل نمی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز