خبرگزاری کار ایران

تلاش کوبا برای احیای اقتصاد به‌رغم تحریم آمریکا

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۵۴۰

کوبا به‌رغم تحریم های شدید بین‌المللی با ارائه بسته جدید اقتصادی به دنبال افزایش تولید ناخالص داخلی خود است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، کوبا به‌رغم تحریم‌های شدید بین‌المللی با ارائه بسته جدید اقتصادی به دنبال افزایش تولید ناخالص داخلی خود است.

سران حزب حاکم کوبا در دیدار نیمسال خود در هاوانا به بررسی و تصویب این لایحه پیشنهادی خواهند پرداخت تا بتواند جان تازه‌ای به اقتصاد بیمار کوبا بدهد.

«میگوئل دیاز کانل» رئیس‌جمهور کوبا اعلام کرده است که در صورتی که این لایحه توسط حزب سوسیالیست به تصویب برسد، تولید ناخالص داخلی کشور را تا پایان سال افزایش خواهد داد.

به‌رغم تلاش‌های «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا برای ارتقای روابط با کوبا و برداشتن تحریم‌های ۵۰ ساله علیه این کشور، «دونالد ترامپ» جانشین وی با اعمال مجدد فشار بر این جزیره سعی در منزوی کردن این کشور داشته است.

ونزوئلا و کوبا تلاش کرده‌اند بر خلاف تحریم‌ها به ارزهای مجازی رو بیاورند به طوری که کوبا با ایجاد ارز مجازی «پترو» سعی در دور زدن تحریم‌ها داشته است اگر چه مشخص نیست تا چه حد در این راه موفق باشد. میزان تجارت دو کشور از میزان هشت و نیم میلیارد دلار از سال ۲۰۱۲ به کمتر از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز