خبرگزاری کار ایران

هاشمی:

راه‌اندازی کارخانه آسفالت اقدامی جهادی برای کنترل قیمت‌ بود

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۳۶۷

رئیس شورای شهر تهران گفت: راه‌اندازی کارخانه آسفالت تنها راه برای کنترل قیمت آسفالت بود و تلاش کردیم با یک کار جهادی قیمت‌ها را متعادل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در حاشیه صد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز گزارش درآمد و هزینه سه ماهه نخست شهرداری توسط حسن رسولی خزانه‌دار شورای شهر ارائه شد.

وی با بیان اینکه ایراد اصلی اعضای شورای شهر به این مساله بود که در این گزارش تنها به موضوع درآمد شهرداری توجه شده و هزینه‌های شهرداری در سه ماهه امسال اعلام نشده است، اظهار داشت: ‌۹۵ درصد درآمد شهرداری در سه ماهه نخست سال ۹۸ حاصل شده و ۷۷ درصد آن نقدی و ۲۳ درصد غیرنقدی بوده است که البته در زمینه گزارش هزینه‌ها قول‌هایی داده شد.

او به موضوع  تعیین تکلیف  ساختمان‌های تحت تملک شهرداری نیز اشاره کرد و گفت:‌ از ۱۰۰ سال گذشته برای ساختمان‌های شهرداری پروانه صادر نشده است و این مسئله در پروژه‌های مشارکتی مشکل بیشتری ایجاد کرده و این موضوع امروز در شورا مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

هاشمی افزود: ‌در جلسه امروز شورای شهر تصویب شد که شهرداری برنامه سه ماهه ارائه دهد و ساختمان‌های تحت تملک خود را در زمینه پایان کار و پروانه فعالیت به سرانجام برساند.

رئیس شورای شهر در ادامه درباره موضوع لکه‌گیری خیابان‌ها با آسفالت گفت:از ابتدای سال جاری نهضت افزایش آسفالت ریزی به ۴ برابر میزان قبلی ایجاد شد که این مسئله باعث افزایش قیمت آسفالت شد. اما برای ایجاد تعادل در قیمت‌ها تصمیمی در معاونت فنی عمرانی گرفته شد که شهردار تهران آن را تأیید کرد، بر همین اساس کارخانه آسفالت شهرداری فعال و قیمت‌ها در پی آن کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه کارخانه آسفالت شهرداری آلودگی ندارد، گفت: پیش از این گفته بودند که کارخانه آسفالت شهرداری دودزا است, اما در بازدیدی که از آنجا داشتم  علیرغم قدیمی بودن کارخانه ولی تجهیزات آن خارجی بوده و آلودگی آن نزدیک صفر است اکنون حجم آسفالت و کیفیت تولیدی خوب است.

او گفت: راه‌اندازی کارخانه آسفالت تنها راه برای کنترل قیمت آسفالت بود  و تلاش کردیم برای یک کار جهادی قیمت‌ها را متعادل کنیم و در صورتی که قیمت‌ها متعادل‌تر شود از بخش خصوصی استفاده می‌کنیم.

وی درباره صحبت هایی که پیرامون نمایشگاه آفتاب مطرح است گفت:‌ برخی گفتند این نمایشگاه فعال نیست ولی همه روزه فعالیت دارد و حتی روزهایی بیش از ظرفیت این نمایشگاه فعال بوده البته شرکت نمایشگاه‌های دولتی وابسته به صنعت،‌معدن و تجارت است و اگر نمایشگاه نگذارند دچار مشکل درآمد شده و حقوق پرسنل خود را نمی‌توانند پرداخت کنند.

هاشمی درباره اظهارات قاضی سراج که انتخابات شورایاری‌ها را غیرقانونی اعلام کرده گفت: ‌ایشان نامه‌ای در این زمینه نوشتند و به ایشان گفتم انتخابات شورایاری ۴ دوره برگزار شده و قرار بوده دولت قانون آن را ایجاد کند، ولی این اقدام توسط دولت صورت نگرفته است. با قاضی سراج در چند مورد به توافق رسیدیم تا اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی افزود: قرار شد از طریق شورای عالی استان‌ها متنی را آماده کنیم که آقای الویری آن را آماده کنند. او درباره جلسه هم اندیشی صبح امروز نیز گفت:‌ در این جلسه احضار اعضای شورای شهر از جمله آقای حق‌شناس، میرلوحی، الویری و خانم‌ها فخاری و خداکرمی مطرح و این مسئله بیان شد که چرا بدون هماهنگی با ریاست شورا و وزارت کشور اعضا احضار می‌شوند.

او با تاکید براینکه این موضوعات باید با تعامل حل شود تا در شرایط کنونی جوسازی نشود افزود: از قوه قضائیه درخواست داریم با سعه‌صدر بیشتری با این موضوعات برخورد کند زیرا در برخی مواقع احضار لازم نیست و با تعامل دوطرفه مساله حل می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز