خبرگزاری کار ایران

مشاور ارشد وزیر دفاع انگلیس :

حضور نیروهای نظامی انگلیس در این منطقه ربطی به تنش‌های کنونی با ایران ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۳۶۰

مشاور ارشد وزیر دفاع انگلیس از ایران خواست تا به برجام متعهد بماند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی، «جان لوریمر» مشاور ارشد وزیر دفاع انگلیس در امور منطقه غرب آسیا گفت: نیروهای نظامی انگلیسی در این منطقه حضور دارند و این حضور ربطی به تنش‌های کنونی با ایران ندارد. حضور نظامیان انگلیسی از قبل برنامه‌ریزی شده بود و در واقع پاسخی مستقیم به اقدامات ایران و تنش‌های با تهران نیست.

وی افزود: ۱۵۰۰ تن از نیروهای ما به صورت دائمی در منطقه مستقر هستند و کشتی‌های نیروی دریایی و  هواپیماهای پیشرفته هم در منطقه حضور دارند.

این مقام ارتش بریتانیا در ادامه خاطرنشان کرد: ما بارها اعلام کردیم که تمرکز اصلی ما روی پیدا کردن یک راه‌حل دیپلماتیک است و ما همه طرف‌ها را به تلاش برای کاهش تنش در منطقه دعوت می‌کنیم.

وی در ادامه مدعی شد: اخیرا کشتی‌های غیرنظامی مورد حمله قرار گرفتند این اتفاق  هنجارهای بین‌المللی را نقض کرده است. تجارت در آب‌های این منطقه باید به صورت ایمن انجام شود و ما در حال تلاش برای بازگرداندن امنیت به خلیج فارس هستیم.

لوریمر درباره برجام گفت: پایبندی ما به برجام به اجرای تعهدات برجامی ایران بستگی دارد ما از تصمیم اخیر  آنها متاسف هستیم.

وی افزود: ما از ایران می‌خواهیم از کاهش تعهدات برجامی خود منصرف شود و به برجام به طور کامل متعهد باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز