خبرگزاری کار ایران

ائتلاف آزادی و تغییر در سودان:

نقدهایی به پیش‌نویس توافق با شورای نظامی داریم

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۳۰۴

ائتلاف آزادی و تغییر سودان اعلام کرد که یادداشت‌های بی‌شماری نسبت به پیش‌نویس توافق با شورای نظامی دارد و در حال بررسی این پیش نویس با اعضا است

.به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، ائتلاف آزادی و تغییر در سودان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نسبت به پیش نویس توافق با شورای نظامی ملاحظات فراوانی داشته و اعضا در حال بررسی آنها هستند.

در این بیانیه آمده است: «به محض اتمام وضع ملاحظات، نشست مشترکی بین دو گروه مذاکره کننده برای بررسی نقاط معلق باقی‌مانده برگزار خواهد شد تا مقدمات امضای توافق نهایی و انتقال صلح‌آمیز قدرت بدون تعیین سقف زمانی برای آن فراهم شود».

بیانیه مذکور توضیح داده است که کمیته‌های فنی ائتلاف آزادی و تغییر عمل مشترک را برای تبدیل توافق‌های سیاسی با شورای نظامی به  قانون اساسی محکم خلاصه شده در دو سند، سند توافق سیاسی و سند قانون اساسی کامل کرده‌اند.

در ادامه آمده است: «این دو سند حاوی نقاطی است که کمیته‌های فنی در توافق در خصوص ساختار واحد برای خود موفق نبوده‌اند و بنا بر این به دو گروه مذاکره کننده برای بررسی منتقل می‌شوند».

بیانیه مذکور تأکید کرده است که هیأت مذاکره‌کننده ائتلاف آزادی و تغییر پنجشنبه گذشته با شورای نظامی دیدار و دو طرف برای سند توافق سیاسی شامل ۶ بند توافق کردند.

نقطه نخست درباره تشکیل شورای حاکمیتی از پنج نیروی نظامی به انتخاب شورای نظامی و پنج فرد غیر نظامی به انتخاب ائتلاف آزادی و تغییر و نیز یک شخص غیر نظامی مورد توافق طرفین سخن می‌گوید.

نقطه دوم: مدت زمان دوره انتقالی که ۳۹ ماه از زمان امضای توافق است، ۲۱ ماه ریاست نظامیان و ۱۸ ماه ریاست مدنی به انتخاب ائتلاف آزادی و تغییر.

نقطه سوم: درباره انتخاب نخست‌وزیر توسط نیروهای ائتلاف آزادی و تغییر و نیز انتخاب حدود ۲۰ وزیر توسط نخست‌وزیر با توجه به مشاوره با نیروهای آزادی و تغییر. 

نقطه چهارم: تأخیر در تشکیل مجلس قانون‌گذاری به مدت سه ماه همراه با تمسک نیروهای آزادی و تغییر برای نسبت‌های مورد توافق و بازبینی آن توسط شورای نظامی.

نقطه پنجم: توافق با شورای نظامی برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب مستقل در جنایت شکست اعتصاب تاریخ سوم ژوئن و دیگر جرایم مرتکب شده.

«محمد حسن ولد لبات» میانجی آفریقایی پیش از این از تأخیر نشست شورای نظامی با ائتلاف آزادی و تغییر خبر داد بود. 

وی در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که درخواست ائتلاف آزادی و تغییر برای تأخیر در نشست به منظور رایزنی بیشتر اعضا پذیرفته شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز