خبرگزاری کار ایران

یک نظرسنجی نشان داد؛

۵۹ درصد آلمانی‌ها معتقدند که لرزش مرکل مسئله‌ای شخصی است

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۰۴۳

نزدیک به ۶۰ درصد از مردم آلمان معتقدند که وضعیت سلامتی صدراعظم این کشور و لرزش‌های اخیرش در مراسم رسمی، مسئله‌ای شخصی است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نزدیک به ۶۰ درصد از مردم آلمان معتقدند که وضعیت سلامتی «آنگلا مرکل»، صدراعظم این کشور، و لرزش‌های اخیرش در مراسم رسمی مسئله‌ای شخصی است. 

براساس یک نظرسنجی که امروز -شنبه- منتشر شد، ۵۹ درصد از مردم این کشور مقوله لرزیدن صدراعظم این کشور در برابر مقام‌های رسمی دیگر کشورها را موضوعی مربوط به «زندگی شخصی» او می‌دانند. این در حالی است که ۳۴ دیرصد باور دارند که این قضیه مربوط به منافع عمومی مردم است. 

مرکل که در آستانه ۶۵ سالگی قرار دارد به مدت ۱۴ سال زمام امور در آلمان را برعهده داشته است. مرکل در ماه گذشته میلادی سه بار دچار لرزش شده است. 

وی پس از آن‌که برای سومین‌بار در مراسم استقبال از نخست‌وزیر فنلاند دچار لرزش شد، در صدر خبرها قرار گرفت. او وعده داده است که در سال ۲۰۲۱ از قدرت کناره‌گیری کند، اما نگرانی از وضعیت سلامتی او موجب شده حرف‌هایی درباره کناره‌گیری زودهنگام او مطرح شود. 

یکی از اعضای حزب دموکرات‌مسیحی گفت: «لرزش‌های اخیر باعث شده برخی به این فکر بیفتند که آیا توافق میان مرکل و رهبر فعلی حزب برای کناره‌گیری در سال ۲۰۲۱ می‌تواند همچنان پایدار بماند یا نه.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز