خبرگزاری کار ایران

جاعل مدارک کارشناسی پرستاری دستگیر شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۰۴۲

خانمی که با جعل مدرک کارشناسی پرستاری یکی از دانشگاه های شمال غرب کشور و ارائه آن به بیمارستان های استان البرز در تعدادی از بیمارستان ها و مراکز درمانی شهر کرج فعالیت می کرد ، با تلاش کارآگاهان پایگاه یکم پلیس اگاهی استان البرزدستگیر شد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ محمد نادربیگی گفت : در پی اعلام شکایت حراست یکی از دانشگاه های استان های شمال غرب کشور مبنی بر جعل مدرک کارشناسی پرستاری آن دانشگاه ازسوی خانمی و ارائه آن به بیمارستان های استان البرز و فعالیت در آن ها به عنوان پرستار، با توجه به حساسیت موضوع ، پیگیری پرونده به صورت ویژه در دستورکار پایگاه یکم پلیس اگاهی استان البرز قرار گرفت .

وی افزود : در تحقیقات اولیه کارآگاهان مشخص شد که متهم مدتی است که در تعدادی ازبیمارستان های استان البرز با ارائه مدارک جعلی به عنوان پرستار مشغول به فعالیت بوده ودر حال حاضر از 3 ماه گذشته تا کنون در هیچ بیمارستانی سابقه فعالیت ندارد .

این مقام انتظامی گفت : تحقیقات در خصوص شناسایی نامبرده ادامه داشت تا این که کارآگاهان مطلع شدند نامبرده اخیرا به یکی از بیمارستان های حومه شهر کرج مراجعه و پس از تکمیل فرم و ارائه مدارک قصد شروع به کار در بیمارستان را دارد که باهماهنگی مسئولان و کادر بیمارستان متهم به محض حضور در بیمارستان دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به پایگاه یکم پلیس آگاهی استان منتقل شد .

سرهنگ نادربیگی بیان کرد : متهم در بازجویی های ماموران به جرم خود اعتراف کرده و اذعان داشت که مدرک کارشناس پرستاری را به مبلغ 50 میلیون ریال خریداری وبا طی کردن دوره های پرستاری در مراکز مختلف  و ارائه آن به بیمارستان های کرج به عنوان پرستار در بخش های مختلف فعالیت کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان این که متهم با رای دادگاه و صدور قرار وثیقه قانونی روانه زندان شد  گفت : طبق قانون استفاده غیر مجاز از عناوین علمی ، استفاده از عناوین علمی نظیر دکتر ، پرستار ، مهندس و ... طبق قوانین و مقررات خاص تعیین می شود و این امر مستلزم داشتن مدرک معتبراز مراکز علمی و دانشگاهی داخلی و خارجی مورد تایید وزارتخانه های مرتبط است و برای فرد خاطی مجازات های حبس و جزای نقدی پیش بینی شده است و با افراد مجرم به شدت برخورد خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز