خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

خودباوری و امید را باید در میان جوانان افزایش داد

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۹۳۶

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر خودباوری و امید در میان افراد جامعه گفت: لازم است برای ایجاد خودباوری و امید میان مردم تبلیغات بیشتری انجام شود.

داود محمدی (عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: با توجه به موفقیت‌هایی که ایران به دست آورده است، بحث خودباوری و امید در میان مردم به ویژه جوانان را می‌توان از طریق تبلیغات و همچنین آگاهی دادن به مردم افزایش داد. محافل علمی، دانشگاهی و حتی سیاسی ما به این نتیجه رسیده‌اند که باید این خودباوری را در خود ایجاد کنیم. ما در حوزه‌های مختلف علمی رتبه‌های خوبی در کشور به دست آورده‌ایم که اینها باید تداوم پیدا کند.

وی در ادامه تاکید کرد: لازم است برای ایجاد خودباوری و امید میان مردم تبلیغات بیشتری انجام شود و شما رسانه‌ها در این زمینه می‌توانید نقش مهمی داشته باشید. زمانی که مردم درباره موفقیت‌های کشور خود اطلاعات پیدا کردند، همدلی، همکاری و اتحاد آنها بیشتر خواهد شد. همچنین سیاستمداران و متولیان امر باید روی خودباروی و همدلی بیشتر کار کنند، اما اطلاع رسانی هم نقش بسیار زیادی دارد.

محمدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک تحول عظیم در کشور ما بود، گفت: پس از انقلاب روش سیاسی‌مان را به ویژه در خصوص سیاست خارجی تغییر دادیم. نگاه ما نسبت به مسائل بین المللی تغییر کرد.ما زمانی که انقلاب کردیم جهان دو قطبی بود. با این حساب ما خواستیم  مستقل باشیم و از این رو گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا مطرح شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه این احساس در میان اندیشمندان، جوانان و دانشجویان ما به وجود آمد که به لحاظ علمی باید در یک سطح تعریف شده‌ای قرار بگیریم و همچنین به لحاظ نظامی هم خودمان را تقویت کنیم. بنابراین شرایط خوبی ایجاد شد و تحریم‌هایی هم که از ابتدای انقلاب بود، موجب شد بتوانیم خودمان را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: این اتفاقات به ما ثابت کرد اگر می‌خواهیم کشور مستقلی داشته باشیم که زیر سلطه هیچ قدرتی نباشد باید قوی باشیم و این به عنوان یک اصل بین المللی پذیرفته شده است. به هر حال ما اگر می‌خواهیم مستقل باشیم باید روی پای خود بایستیم.

محمدی با اشاره به وضعیت منطقه‌ای ایران گفت: خوشبختانه در حوزه نظامی هم حرکت‌های خوبی انجام شده و جوانان و اندیشمندان ما کارهای خوبی انجام داده‌اند و باعث شده که در رده خوبی از تجهیرات نظامی قرار بگیریم و کشورهای دیگر می‌دانند که ایران حرف‌های خوبی برای زدن دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه دنیا استقامت ایران را می‌بیند،‌ گفت: ما باید قدرت خود را تقویت کرده و به لحاظ علمی آن را ارتقا دهیم. از طرفی باید مسائل داخلی کشور و همچنین مسائل بین‌المللی را حل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز