خبرگزاری کار ایران

بهترین خارجی‌های استقلال

دیاباته، تیام می‌شود یا گرو؟

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۸۲۳

استقلال جزو تیم‌هایی است که در این سال‌ها بهترین خارجی‌ها را به ایران آورده و معرفی کرده است.

به گزارش ایلنا،شیخ دیاباتهچهل‌وپنجمین بازیکن خارجی تاریخ استقلال است که با این باشگاه قرارداد بست. بازیکن خارجی که تا به حال در ایران بازی نکرده و مانند هندوانه در بسته، مشخص نیست که می‌تواند معضل گلزنی استقلال را حل کند یا نه. فصل قبل گرو و نویمایر قرار بود از پس این کار بیایند و جای خالی مامه تیام را پر کنند، ولی هر دوی‌شان بیشتر از یک نیم‌فصل دوام نیاورند و از ایران رفتند. قبل از آن هم خارجی‌های زیادی بودند که نتوانستند کمکی به آبی‌ها کنند؛ مانند پروپیچ که جز پرونده‌های مالی‌اش در فیفا و تهدید استقلال، هیچ وقت نام او خاطره خوبی را برای هواداران استقلال زنده نمی‌کند.

البته استقلال جزو تیم‌هایی است که در این سال‌ها بهترین خارجی‌ها را به ایران آورده و معرفی کرده است. بعد از جپاروف و تیام، همین نیم‌فصل قبل هم ایسما و پاتوسی در استقلال جواب دادند و نمایش ویژه‌ای داشتند. قبل از آن جانواریو و ساموئل خریدهای خوب استقلال از بازارهای خارجی بودند.

مامه تیام

تیام فقط در 6 مسابقه لیگ برای استقلال بازی کرد که در همین مدت کوتاه 4 گل زد. در 6 بازی آسیایی 7 گل زد و تک گل فینال جام حذفی هم به نام او ثبت شد. مجموعا در 13 مسابقه‌ای که مامه تیام پیراهن استقلال را پوشید، 12 گل برای این تیم به ثمر رساند.

سرور جپاروف

ستاره ازبک هم یک فصل برای استقلال بازی کرد. مهندس استقلال در لیگ هفدهم، جپاروفی بود که 4 گل زد و 3 پاس‌گل داد. البته جپاروف در جام حذفی و آسیا هم یک گل زد تا علاوه بر طراحی حملات، در گل‌های استقلال هم تاثیر ویژه و مستقیمی داشته باشد. البته جپاروف قبل از استقلال در سپاهان بازی کرده بود. ولی دلیل حضورش در سپاهان این بود که آبی‌ها بعد از خرید او متوجه شدند از نقل‌وانتقالات محروم‌اند و جپاروف را یک نیم‌فصل به سپاهان دادند تا پنجره نقل‌وانتقالات‌شان باز شود.

جی‌لوید ساموئل

خرید غافل‌گیرکننده لیگ یازدهم استقلال، بازیکن سابق استون ویلا و کاردیف بود. ساموئل از لیگ انگلیس به لیگ برتر برتر آمد و سه فصل برای استقلال بازی کرد. ساموئل کارش را به عنوآن‌هافبک دفاعی شروع کرد، در ادامه دفاع چپ بازی کرد و در مسابقاتی که نیاز بود در قلب خط دفاع هم قرار گرفت. ساموئل سال قبل در یک تصادف فوت شد.

فابیو جانواریو

احتمالا تا قبل از ورود تیام، محبوب‌ترین خارجی بین هواداران استقلال فابیو جانواریو بود. بازیکنی که در دو مقطع برای آبی‌ها بازی کرد. استقلال برای لیگ هشتم جانواریو را از تیم لیگ یکی فولاد خوزستان خرید. جانواریو در دو فصل 4 گل برای استقلال زد که مهم‌ترین گل‌اش به پیام مشهد زده شد و حکم قهرمانی استقلال را امضا کرد.

رابسون جانواریو

استقلال در لیگ شانزدهم یک جانواریوی دیگر هم داشت. رابسون برخلاف فابیو بازیکن تهاجمی نبود و در قلب دفاع بازی می‌کرد. رابسون جانواریو به قدری مستحکم بود و برای این تیم دل می‌سوزاند که خیلی زود توانست دل سکوها را به دست بیاورد.

آیاندا پاتوسی

هافبک آفریقایی استقلال با وجود اینکه فقط یک نیم‌فصل در لیگ هجدهم بازی کرد، ولی با 4 گل زده، دومین گلزن برتر تیمش شد و دو پاس‌گل هم داد. پاتوسی در همین یک نیم‌فصل بیشتر از همه بازیکنان استقلال شوت زد، بیشتر از همه با شوت در چارچوب دروازه حریفان را تهدید کرد و بهترین بازیکن تیمش از حیث پاس‌کلیدی و خلق موقعیت هم بود. پاتوسی در هر سه آیتم هم جزو پنج بازیکن برتر لیگ بود. آمارهایی که منجر به محبوبیت بالای پاتوسی در بین هواداران استقلال

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز