خبرگزاری کار ایران

استقلال از میگیورینی به شیخ دیاباته رسید

ماشین گلزنی 194 سانتی متری جانشین تیام؟

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۸۷۷

ارزش شیخ دیابانه در 4 فصل اخیر بین تیم های مختلف جابجا شده 4 میلیون یورو است.

به گزارش ایلنا،قبل از آمدن آندره آ استراماچونی ایتالیایی صحبت از جذب یک مهاجم خارجی برای استقلال مطرح بود. ابتدا استقلالی ها تلاش کردند تا مامه بابا تیام را از لیگ امارات و باشگاه عجمان به خدمت بگیرند و مذاکراتی هم بین دوطرف انجام شد اما قیمت بالای مهاجم سنگالی این انتقال را منتفی کرد تا این بازیکن به سوپر لیگ ترکیه برود و با باشگاه کاسیم پاشا قرارداد ببندد.

بعد صحبت از مهاجمان امتحان پس داده ای چون لوسیانو پریرا معروف به شیمبا و کی روش استنلی شد که فصل گذشته با پیراهن فولاد و سپاهان برای آقای گلی جدال نزدیکی با یکدیگرداشتند. وقتی استقلالی ها با مربی جوان ایتالیایی به توافق نهایی رسیدند صحبت از جذب یک مهاجم زیر نظر استراماچونی بود. بازیکنی که سابقه بازی در سری A را دارد.بعد از گمانه زنی های فراوان از جمله جوزپه روسی، فدریکو پوواکاری ،جانلوکا سانسونه  و وینچنتزو رنلا سرانجام خبر رسید که ریکاردو میگیورینی مهاجم 33 ساله کیه وو که فصل گذشته در سری A بازی می کرد.

قیمت این بازیکن در ترانسفر مارکت 500 هزار دلار تخمین زده شده بود که به بودجه اعلام شده از سوی باشگاه یعنی 300 هزار دلار نزدیک بود. وقتی خبر از توافق اولیه استقلالی ها با مهاجم خارجی مورد نظرشان اعلام شد، تصور بر این بود که کار آمدن میگیورینی نهایی شده و به زودی مهاجم جدید تیم از سریA  وارد تهران می شود. پنج شنبه خبر جالبی درباره مهاجم خارجی مورد نظر استقلال منتشر شد. شیخ دیاباته مهاجم 31 ساله و 194 سانتی متری که فصل قبل به صورت قرضی از عثمانلی اسپور به لیگ امارات رفت و در باشگاه الامارات بازی می کرد با نظراستراماچونی درحال مذاکره با استقلالی ها است.

کارنامه این بازیکن عالی است. 226 بازی  باشگاهی در سطوح مختلف از جمله سری A، لیگ اروپا، سوپر لیگ ترکیه ، لاشامپیونه و لیگ امارات و 102 گل زده  یعنی تقریبا یک گل زده در 2 بازی نشان  دهنده کیفیت بالای این بازیکن است. 39 یازی ملی از سال 2005 تا کنون و 15 گل زده هم مهر تایید دیگری بر کیفیت بالای شیخ است.11 بازی در سری A با بنه ونتو و 8 گل زده از جمله به یوونتوس، 15 بازی و 5 گل زده در لیگ اروپا جایی برای بحث درباره کیفیت فنی این بازیکن باقی نمی گذارد.

او غیر از سوپر لیگ ترکیه در تمام باشگاهی که حضور داشت موفق بود. هرچند در سوپر لیگ ترکیه بیش از 8 بازی به این بازیکن فرصت ندادند. موضوع اصلی درباره این ستاره آفریقایی مبلغ قرارداد او است.

3 میلیون یورو یا 600 هزار دلار

ارزش شیخ دیابانه در 4 فصل اخیر بین تیم های مختلف جابجا شده 4 میلیون یورو بود. البته بخشی از این پول سنگین بابت رضایت نامه مهاجم 194 سانتی متری رد و بدل شده است. کمترین قیمت او در سال های اخیر 750 هزار دلار بوده است. سایت ترانسفر مارکت ارزش دیاباته را 3 میلیون یورو تخمین زده است! اما با توجه به اینکه سن این بازیکن بالا رفته و تحت قرارداد باشگاهی هم نیست قیمت و ارزش او باید کمار از اینها باشد.

شناخت استراماچونی از این بازیکن و صحبن هایی که او با این بازیکن انجام داده هم در کاهش قیمت او موثر بوده است. بر اساس اخبار غیر رسمی ، شیخ برای آبی پوش شدن 600 هزار دلار برای هر فصل طلب کرده است که حدود 8 میلیارد تومان می شود.

اگر قیمت دیاباته این مقدار باشد با توجه به کارنامه ای که دارد از جمله قهرمانی در جام حذفی فرانسه و سومی در جام ملت های آفریقا به نظر می رسد خرید خوبی خواهد بود. شاید استقلالی ها برای خرید این بازیکن قید حفظ آیاندا پاتوسی و طارق همام  یا یکی از آنها را بزنند.

شاید هم آنها روی قرارداد وینفرد شفر با بنی یاس امارات و خلاص شدن از پرداخت غرامت 1 میلیون و 200 هزار دلاری حساب باز کرده اند. به هر حال باید دید سرانجام این موضوع و مذاکره با قاتل یوونتوس به کجا می رسد و شیخ آبی پوش خواهد شد یا مانند میگیورینی ایتالیایی باشگاه سراغ گزینه دیگری خواهد رفت. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز