خبرگزاری کار ایران

باید به کالدرون و استراماچونی فرصت داد

سیدصالحی: استراماچونی دیسیپلین خاصی دارد / فوتبال ما فقط لباس‌هایش حرفه‌ای است

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۷۸۷

بازیکن سابق سرخابی‌های پایتخت درباره تغییر سرمربیان این دو تیم، معرفی مصطفی دنیزلی و حضور مارک ویلموتس در تیم ملی ایران صحبت کرد.

سیدمهدی سید صالحی در گفت و گو با ایلنا درباره اینکه در لیگ امسال به عنوان سرمربی با مربی فعالیت خواهد داشت یا خیر گفت: فعلا که کلاس C را پشت سر گذاشتم و منتظر کلاس B آسیا هستم. فعلا منتظر هستم و ببینیم که قسمت چه خواهد بود. دوست دارم از اول کنار یک سرمربی بزرگ کار کنم و بعد از آن بخواهم سرمربی باشم. پیشنهاد هم وجود داشته اما آنطور نبوده که بخواهم قبول کنم.

بازیکن سابق استقلال درباره آغاز بکار آندره آ استراماچونی در استقلال گفت: این سرمربی از نظر من یک دیسیپلین خاصی دارد. در خبرها می‌خواندم که ایشان سه بازیکن را کنار گذاشتند؛ این نشان می‌دهد که نظم برای ایشان حرف اول را می‌زند، اکثر سرمربیان خارجی همینگونه‌اند؛ از نظر این سرمربیان بازیکن فدای تیم می‌شود و هیچوقت ندیده‌ایم که تیم فدای بازیکن شود. اکثر مربیان خارجی که به ایران آمده‌اند این را نشان داده‌اند. 

او ادامه داد: اغلب بازیکنان ما هم به مسائل انضباطی بی توجه هستند که برای سرمربی خارجی خوشایند نیست. او الان بیشتر نشان داده که روی جوانگرایی تمرکز کرده اما یک هنداونه در بسته است و باید منتظر بمانیم که او در فصل آتی چکار می‌کند. باید به استراماچونی فرصت داد تا بیشتر فوتبال ما را بشناسد و بتواند کارایی بهتری داشته باشد.

سیدصالحی درخصوص جدایی برانکو ایوانکوویچ و معرفی گابریل کالدرون گفت: آقای کالدرون در حاشیه خلیج فارس سرمربیگری کرده و با فوتبال آسیا آشنایی دارند. قطعا در پرسپولیس کار سختی دارند و هواداران از او انتظار بیشتری دارند. باید بازی‌ها شروع شود تا تفکر این سرمربیان را بشناسیم. در هر صورت به تیم قهرمان ایران وارد شده و نسبت به آقای استراماچونی کار راحت‌تری دارد. چون استقلال چند وقت است که در حاشیه است با توجه به قهرمانی در جام حذفی اما در لیگ نتیجه نگرفته است و همین فشار هواداران برای نتیجه گیری را بیشتر می‌کند. آقای کالدرون هم کار آسانی ندارند اما شروع لیگ مشخص می‌کند که این سرمربیان چگونه کار خواهند کرد.

وی درباره بازگشت مصطفی دنیزلی به لیگ ایران گفت: آقای زنوزی سال گذشته برای تراکتورسازی هزینه زیادی کردند و بازیکنان خوبی آوردند اما همیشه این نیست که بازیکن خوب داشته باشید و نتیجه هم بگیرید. به نظرم در اواخر فصل به دلیل سومدیریت از قهرمانی دور شدند در صورتی که می‌توانستند از حواشی دوری کنند و در آرامش کارشان را دنبال کنند. آقای دنیزلی کارنامه مشخصی دارند مربی کاربلد و منضبطی هستند و فوتبال ما را کاملا می‌شناسند. قائدتا این می‌تواند کمک شایانی به تراکتور کند و اگر بازیکنان خوبی داشته باشد می‌توانند برای نتیجه گیری تلاش کنند.

سید صالحی درباره جانشینی ویلموتس در تیم ملی با جدایی کارلوس کی روش عنوان کرد: به نظرم یک تفاوتی که آقای ویلموتس با آقای کی روش دارند این بود که کیروش بیشتر تدافعی کار می‌کرد اما ویلموتس در فاز حمله دقت دارد. ما یکی از بهترین خطوط دفاعی را داشتیم اما به یک سرمربی نیاز داشتیم که در فاز حمله هم بتواند طرح برنامه داشته باشد. آقای ویلموتس این خواسته را در تیم ملی القا می‌کنند که بازیکنان بیشتر در خط حمله دقت داشته باشند او هم باید فرصت داشته باشد تا از استعدادهای ناب فوتبال ما استفاده کنند.

بازیکن سابق تراکتورسازی درباره پیش بینی از لیگ نوزدهم گفت: ببینید ما فقط لباس‌هایمان حرفه‌ای است؛ ما تا زمانی که ساختار تیم‌ها را درست نکنیم حرفه‌ای نیستیم. شما ببینید باشگاه‌های ما هنوز تفکر قدیمی دارند؛ هنوز کمیته فنی به سبک قدیم است. چون طرز تفکر جدید به باشگاه‌ها وارد نمی‌شود پس نمی‌توان انتظار اتفاق دیدی داشت. بیشتر کمیته فنی تیم‌ها سن و سال بالا دارند و ریسک کمتری برای مشورت به سرمربی دارند. ما از نظر سخت افزاری و نرم افزاری نسبت به تیم‌های اروپا که نه، حتی همین حاشیه خلیج فارس هم عقب افتاده‌ایم. برنامه مشخصی نداریم و در لحظه تصمیم می‌گیریم. برای یک باشگاه نباید اینطور تصمیم گیری شود. همین تیم ملی قطر که قهرمان آسیا شد مگر سرمربی بزرگی داشت؟ آنها یک مربی جوان را با برنامه تقویت کردند. برنامه ریزی نداشته باشم آنوقت مقطعی نتیجه می‌‌گیریم، فوتبال ما در مسیر درستی نیست امیدوارم که شرایط خوبی شکل بگیرد که ما در تمامی جنبه‌ها حرفه‌ای باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز