خبرگزاری کار ایران

پوری حسینی: واگذاری استقلال و پرسپولیس در سال جاری بعید است!

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۴۵۶

رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد بعید است، تا شهریور و حتی در سال جاری بتوان سرخابی‌ها را از طریق فرابورس واگذار کرد.

به گزاش ایلنا، عبدالله‌پوری حسینی در گفتگوی تلفنی برنامه زنده شبکه خبر درباره خصوصی سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تهران بیان داشت: با روند کنونی و شرایط دو باشگاه فوتبالی استقلال و پرسپولیس و عدم اصلاح ساختارها و صورت‌های مالی این دو باشگاه، بعید است، تا شهریور و حتی در سال جاری بتوان این دو باشگاه را از طریق فرابورس واگذار کرد.

او ادامه داد: تعبیر ما این است که اگر از مسیری که مجلس برای ما طراحی کرده بخواهیم پیش برویم، امسال نمی‌توانیم دو باشگاه سرخابی را در فرابوس واگذار کنیم، چون عرضه در فرابورس نیازمند اصلاحات ساختاری دو باشگاه است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد اینکه آیا بدهکاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مانع اصلی واگذاری دو باشگاه است، افزود: صرفاً بدهکار بودن دو باشگاه مانع حضور در فرابورس نمی‌شود، بلکه ساختار آنها و تبدیل شدن به سهامی عام باید انجام شود. عمده ارزش دارایی خالص دو باشگاه «برند» آنها است و گرنه دارایی‌های دیگر دو باشگاه زیاد ملموس نیست. آنچه مانع واگذاری دو باشگاه در فرابورس می‌شود، این است که سرمایه ثبت شده یکی از دو باشگاه یک میلیون تومان و دیگری ۱۰ میلیون تومان است که برای پذیرش در فرابورس باید سرمایه دو باشگاه اضافه شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موانع مهمی بر سر راه واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وجود دارد که اگر بخواهیم این موانع را برطرف کنیم، زمان زیادی می‌برد، مگر اینکه مجلس کمک کند این شرطی که واگذاری دو شرکت را از طریق فرابورس قرار داده، بردارد و آنگاه بتوانیم دو باشگاه سرخابی را واگذاری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز