خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد:

افزایش 7 درصدی فوتی ناشی از تصادفات رانندگی در سه ماهه سالجاری

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۷۰۲

مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت : در سه ماهه امسال (98) تعداد 163نفر (131مرد و مابقی زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا ،علی عباسی با بیان اینکه در کلیه محورها  شاهد افزایش  آمار بودیم ،تصریح کرد : جاده های برون شهری و راه روستایی با 114مورد با افزایش یک درصدی و  محور درون شهری با 49نفر با افرایش 23 درصدی فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

وی ادامه داد: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان های ساری ،میاندرود با 35،  بابل با 24و آمل با 18مورد بیشترین و رامسر با 2  فوتی کمترین شهر گزارش شده است.

عباسی در تفکیک وضعیت متوفی افزود:در زمان وقوع تصادف 61نفر از افراد عابرین پیاده  ، 36نفر موتور سوار ، 34نفر سرنشین ، 28نفر راننده ، و 4 مورد هم دوچرخه سوار فوتی به ثبت  رسید.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود در این سازمان ثبت شده است اظهار داشت: در سه ماه امسال، 4هزار و 165نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد کاهش داشت .

 این مقام اجرایی استان یادآور شد :دستگاه های اجرایی استان می توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز