خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر کار:

خیر اجتماعی را به کارآفرینی پیوند بزنیم

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۸۰۹

کارگاه یک روزه آموزشی شناسایی موانع فرهنگی کسب و کار و کارآفرینی زنان در حوزه کارآفرینی اجتماعی در وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در کارگاه یک روزه آموزشی شناسایی موانع فرهنگی کسب و کار و کارآفرینی زنان در حوزه کارآفرینی اجتماعی که با حضور ابراهیم صادقی‌فر معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محتشمی‌پور رئیس انجمن ملی زنان کارآفرین و جمعی از زنان کارآفرین برگزار شد، موانع فرهنگی کسب و کار و کارآفرینی زنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه تاکید کرد: در این وزارتخانه گوش شنوایی برای دریافت مباحث مربوط به زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی به خصوص مباحثی که به ما مربوط می‌شود وجود دارد و همگی بررسی می‌شوند.

او بررسی مباحث به ویژه از جنس موانع را به فال نیک گرفت و گفت: این موضوع نشان می‌دهد که طرح این مباحث جدی است که می‌تواند هم موجب توسعه و هم جلوگیری کننده از توسعه فرهنگی نیز شود.

صاقی‌فر با بیان اینکه شناسایی زیرساخت‌های فرهنگی و رگه‌های حرکتی در مسیر فرهنگ به ویژه در حوزه اجتماعی قطعا می‌تواند منجر به بستر فرهنگی و اجتماعی مناسب برای توسعه کارآفرینی شود، خاطرنشان کرد: در غیر این صورت فرهنگ ها موانع خاص خودشان را دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اگر سازه‌های اجتماعی را بررسی کنیم مباحث فردی هم می‌تواند پیشران و هم مقاومت کننده در داخل یک سازمان باشد.  

او ادامه داد: بعضا سازه‌های اجتماعی منطقه‌ای موجب پیشبرد اهداف اجتماعی و ملی خواهند شد که امروزه  شاهد آن هستیم. بنابراین باید این سازه‌ها به دقت مورد شناسایی قرار بگیرد تا بتوانند از مسیر ایدئولوژی و نگرش و ویژگی‌های رفتاری پیشران‌ها و جلوبرنده‌های حوزه‌های فرهنگی را در جامعه داشته باشد.

صادقی‌فر در ادامه با اشاره به بحث خیر جمعی در کشور، اظهار کرد: اساس و ساختار حوزه خیر جمعی در ایران همواره وجود داشته، بنابراین باید بازیابی و پیوندزنی آنها به حوزه کارآفرینی کاری است که توسط خیریه‌ها و سمن‌ها سرعت گیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: اصولا دولت می‌تواند به عنوان یک گروه تسهیلگر فعالیت های خود را در این مسیر برنامه‌ریزی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز