خبرگزاری کار ایران

سازمان تامین اجتماعی بیمه قالیبافان را قطع کرده است/ دولت بدهی‌اش را پرداخت کند

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۷۸۱

نماینده مجلس شورای اسلامی به دلیل پرداخت نکردن حق بیمه قالیبافان به سازمان تامین اجتماعی، به دولت تذکر داد.

 «ناصر موسوی لارگانی» گفت: ناامید کردن کارگران و قالیبافان از پوشش‌های بیمه‌ای عملی بسیار نارواست و این درحالی است که متاسفانه دولت یازدهم به وعده‌های خود به قالیبافان پایبند نیست. 

وی افزود: بسیاری از قالیبافان حتی دفترچه درمانی ندارد بلکه تنها به امید روزهای بازنشستگی حق عضویت بیمه  را پرداخت کرده‌اند. قالیبافی از مشاغلی است که به شدت  وضعیت جسمانی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد بنابراین به هیچ وجه بی‌توجهی به بیمه قالیبافان را نمی‌توان با هیچ برهانی توجیه کرد.

این نماینده مجلس در ادامه صحبت‌های خود با خانه ملت با بیان اینکه بازنگرداندن حق بیمه پرداختی قالیبافان جفاست، یادآورشد: نباید با قطع و عدم پرداخت حق عضویت قالی بافان  بی اعتمادی را نسبت به تامین اجتماعی رواج دهیم بنابراین دولت باید هرچه سریعتر  بدهی خود را به سازمان تامین  پرداخت کند  زیرا قالی بافان نباید حق مسلم شان  با شرایط سخت کاری که دارند، تضعیف شود. قطع بیمه قالیبافان تنها برای یکساعت تاخیر در پرداخت حق عضویت جفا است. دولت سهم  بیمه قالیبافان را به تامین  اجتماعی  پرداخت کند زیرا سازمان تامین اجتماعی برای بدهکاری دولت بیمه قالیبافان را  به نوعی قطع کرده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز