خبرگزاری کار ایران

با حضور دبیران استانی انجام شد؛

برگزاری نشست دبیران کتاب خوان استان خراسان رضوی ویژه فرهنگیان

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۵۹۱

نخستین نشست دبیران کتاب خوان استان خراسان رضوی ویژه فرهنگیان با مشارکت اداره آموزش و پرورش بخش جلگه رخ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه، در این نشست یک روزه محمود قهار رئیس اداره آموزش و پرورش رخ با اشاره به رسالت اداره آموزش و پرورش و قشر فرهنگی در ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت : بر این اساس اولین نشست اقشاری را با مشارکت فرهنگیان عزیز در منطقه رخ برگزار کردیم و باشد که ثمره مثبت آنرا در سطح جامعه شاهد باشیم.

قهار ضمن تجلیل از فرهنگیان فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی از همه صاحب نظران، اندیشمندان، فرهنگیان و آحاد مختلف جامعه دعوت کرد برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به شکلی فعال در نشست های کتابخوان کتابخانه های عمومی در بخش رخ شرکت فعال داشته باشند.

رئیس اداره آموزش و پرورش رخ در ادامه با تاکید بر اهمیت این گونه نشست های کتابخوان در جهت توسعه و پیشرفت فرهنگی جامعه ، وجود این گونه جلسات را برای روشنگری و گفتگوهای جامعه مفید دانست .

وی همچنین با اشاره به نقش و جایگاه کتاب و قلم در مسیر ارتقای سطح فرهنگی جامعه درباره تاثیر این نشست ها در رشد آگاهی های اجتماعی، اظهار امیدواری کرد . 

وی با دعوت از اهالی منطقه رخ بویژه مشتاقان کتابخوان و جوانان برای مشارکت فعالانه در امر مطالعه و کتابخوانی تصریح کرد :کار فرهنگی فعالیتی سخت و طاقت فرسا است که نتیجه آن در دراز مدت مشاهده خواهد شد و نقش و رسالت نخبگان و جامعه فرهنگیان در این راه مهم و شایان توجه است .

وی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این نشست ها با اشاره به منزلت حقیقی کتاب و مطالعه در ساختن جامعه ای روبه رشد خاطر نشان کرد : با تعمق در جوامع دارای سرانه مطالعه بالا به این نکته پی می بریم که ناهنجاری ها وآسیب های اجتماعی ارتباط معکوسی با مطالعه دارند.

وی افزود : برای مثال آمار خشونت فردی و جمعی در جوامع دارای سرانه مطالعه بالا به شکل قابل توجهی پایین است و مردم آن زندگی نسبتا مطلوبی دارندو براین اساس شایسته است تا متولیان این امر در ارتباط با رشد کتابخوانی در کودکان و نوجوانان و جوانان با احساس و مسئولیت بیشتری عمل کرده و جامعه را به سمت مطالعه سوق دهند .

قهار با اشاره به تاثیرپذیری افراد در کودکی و نوجوانی گفت: اداره آموزش و پرورش رخ برای همکاری با کتابخانه های عمومی استان اعلام آمادگی دارد و از همه فرهنگیان گران قدر دعوت می کنیم به شکلی فعال در نشست های کتاب خوان شرکت مستمر داشته باشند .

در ادامه نشست دبیران کتابخوان بیش از ده شهر استان درفضای علمی و گفتگو محور به بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع مطالعه و کتاب پرداختند و از آخرین خوانش های خود پرده برداشتند .

در ادامه خواهر کتابخوان شهید والامقام ذبیح اله مومن زاده میهمان ویژه این نشست هم ضمن تاکید بر گسترش فرهنگ کتاب وکتابخوانی در جامعه اسلامی و توجه به خاطرات شهداء در کتب مختلف ، به تجلیل از حماسه آفرینی های شهدای سرافراز عزیز کشورمان پرداخت .

گفتنی است اهدای لوح تقدیراز سوی رئیس اداره آموزش و پرورش رخ به فعالین فرهنگی حوزه کتاب و کتابخوانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز