خبرگزاری کار ایران

ظهر امروز صورت گرفت؛

هیاتی از سفرا و دیپلمات‌های خارجی وارد مرز دوغارون تایباد شدند

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۴۷۵

11 نفر از سفرا، دیپلمات های خارجی و هیات همراه و مسئولان سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با امور پناهندگان در ایران، امروز وارد مرز دوغارون شدند و از قسمت‌های مختلف اداره اتباع و امور خارجی مستقر در این معبر بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در تایباد، اعضای این هیأت دیپلماتیک سفیران کشورهای استرالیا، لهستان، انگلیس، ترکیه، سوئد، سوئیس، جمهوری چین، بلژیک و کره هستند که به سرپرستی "ایوو فریسن" رئیس نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان وارد تایباد شدند و این گروه تا ۱۹ تیر ماه در استان خراسان رضوی اقامت دارند.

در این بازدید مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری خراسان‌رضوی گفت: اعضای این هیأت دیپلماتیک که شامل سفرا و نمایندگان، آژانس‌های سازمان ملل، یونیسف، و تعدادی دیگر از آژانس های سازمان ملل مرتبط با امور پناهندگان هستند و مدت سه روز در مشهد و شهرستان‌های تایباد و تربت جام حضور خواهند داشت.

سید علی قاسمی افزود: آشنایی با روند اجرای پروژه های مشترک کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و روند بازگشت مهاجران از اهداف سفر این هیأت دیپلماتیک به خراسان رضوی و شهرستان تایباد است که هر سال یا دو سال یکبار انجام می‌شود. 

وی اظهار کرد: اعضای این هیأت از دفتر اداره کل امور اتباع مهاجرین خارجی در این شهرستان و روند خروج اتباع افغانستانی از مرز دوغارون بازدید خواهند کرد.

قاسمی مطرح کرد: برنامه بعدی سفر سفرای خارجی از چگونگی ارائه خدمات به مهاجران افغانستانی در مهمانشهر تربت جام استان خراسان رضوی است. 

وی بررسی بودجه و اعتبارات حوزه کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران را از برنامه‌های سفر این هیأت عنوان کرد.

هیات سفرا از کلینیک اتباع و مهاجرین خارجی، مرکز آموزش و پیش آگاهی از خطرات مین و دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در مرز دوغارون بازدید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز