خبرگزاری کار ایران

یدیعوت آحارنوت:

هواپیمای وزیر خارجه اسرائیل به مقصد امارات از آسمان ریاض گذر کرده است

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۴۳۶

پایگاه عبری «یدیعوت آحارنوت» فاش کرد که هواپیمای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سفر هفته گذشته وی به امارات با موافقت دربار سلطنتی عربستان از آسمان این کشور عبور کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، پایگاه خبری «یدیعوت آحارنوت» فاش کرد که هواپیمای حامل «یسرائیل کاتس» در سفر هفته گذشته به امارات،  با موافقت دربار سعودی از آسمان عربستان گذر کرده است. 

این پایگاه افزود: «این برای نخستین بار نیست که عربستان به هواپیماها با مبدا و مقصد اسرائیل اجازه عبور از آسمان این کشور را می‌دهد».

در ادامه این خبر آمده است: «از ماه مارس گذشته خطوط هوائی هند با مقصد تل آویو و دهلی‌نو از آسمان عربستان استفاده کرده است و هنگامیکه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «یوسی کوهن» رئیس موساد در اکتبر گذشته به سلطنت نشین عمان سفر کردند، هواپیمای آنها از آسمان عربستان عبور کرد.

خطوط هوایی فیلیپین نیز در ماه اکتبر گذشته از عربستان به صورت رسمی خواست که اجازه عبور هواپیماهایش به مقصد «تل آویو» را صادر کند اما تاکنون سعودی‌های از تصریح به اعطای این مجوز، خودداری کرده‌اند.

اسرائیل به کمک آمریکا در پشت صحنه در راستای کسب موافقت سعودی‌های برای اجازه به شرکت هواپیمائی «عال» اسرائیل برای عبور از آسمان عربستان به مقصد خاور میانه تلاش می‌کنند. این اقدام هزینه و زمان سفر را بسیار کمتر می‌کند. 

کاتس هفته گذشته برای شرکت در کنفرانس محیط زیست «أبوظبی» به امارات سفر و با مقام‌های بلندپایه این کشور دیدار کرد. 

وی در این دیدار پیشنهاد احداث راه‌آهن صلح منطقه برای ارتباط اسرائیل با عربستان و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از طریق اردن را مطرح کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز