خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

توسعه تعاون بدون درنظر گرفتن حوزه‌های فرهنگی امکانپذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۳۹۷

سیزدهمین نشست علمی «دوشنبه‌های فرهنگی و اجتماعی» در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، معاون اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست علمی «دوشنبه‌های فرهنگی و اجتماعی» گفت: توسعه مباحث تعاون بدون درنظر گرفتن حوزه‌های فرهنگی، مشارکت‌پذیری و مشارکت‌جویی امکان‌پذیر نیست و در حوزه اجتماع نیز ناگزیر از شناسایی انسجام اجتماعی گروه‌های کار، کارگران و آحاد جامعه هستیم.

ابراهیم صادقی‌فر ادامه داد: شبکه‌سازی در تعاونی‌ها، آثار و برکات بسیاری همچون کاهش قیمت تمام شده، افزایش دقت در استانداردسازی، توسعه برندسازی (خصوصا در اذهان عمومی) و در نهایت بهبود تقسیم کار دارد.

او تاکید کرد: حوزه‌های «تعاون –کار»، «تعاون- فرهنگ»، «تعاون -اجتماع» و «تعاون- اشتغال» موضوعاتی به هم پیوسته‌اند.

همچنین معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست گفت: شکل‌گیری رونق تولید مستلزم شکل‌گیری زنجیره تامین به صورت تخصصی است، بنابراین تعاونی‌های تولیدی نیز باید از ظرفیت تعاونی‌های مصرف، استفاده کنند تا شبکه ایجاد شود.

محمد کبیری با اشاره به نامگذاری سال رونق تولید، عنوان کرد: بسیاری از تعاونی‌های تولیدی، به واسطه عدم حضور در زنجیره تامین نمی‌توانند محصولاتشان را به بازار مصرف برسانند.

او تاکید کرد: در مورد اتحادیه‌های تخصصی نیز باید  شبکه‌سازی در گرایش‌های ویژه صورت گیرد تا اتحادیه‌ها بتوانند جایگاه خود را در شبکه و زنجیره تامین حفظ کنند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به «طرح تعاون، اشتغال و بازار» یادآور شد: در نظر داریم با فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ، تفاهمنامه‌ای را منعقد کنیم  و یکی از اهداف این تفاهمنامه این است که محصولات تعاونی‌های تولیدی به دست مصرف‌کننده نهایی برسد، زیرا شبکه‌سازی باید با خوشه‌سازی، توانمندسازی، استانداردسازی و برندسازی در قالب یک زنجیره دنبال شود تا از رونق تولید که منجر به اشتغال ثابت می‌شود، بهره‌مند شویم.

کبیری اضافه کرد: با اتحادیه‌های تخصصی نیز وارد مذاکره شده‌ایم تا نقایصی را که در این زمینه وجود دارد، برطرف کنیم و سیاست معاونت تعاون بر این است که بتوانیم بنگاه‌های توانمند و صاحب برند در گرایش‌های تخصصی را که تاکنون در ۱۰ رسته شناسایی شده‌اند به هم متصل کرده و به بنگاه‌های خرد برای توسعه برند آنها در بازار کمک کنیم.

او با این توضیح اینکه با این اقدام دو اتفاق روی می‌دهد، تصریح کرد: در ابتدا هزینه‌های تولیدی بنگاه‌های بزرگ کاهش می‌یابد و سپس بازار ثابت برای تعاونی‌ها و بنگاه‌های خرد و کوچک شکل گرفته و توسعه پیدا می‌کند.

او با تاکید بر اینکه این طرح، بسیار مفصل و در سازمان برنامه و بودجه و نیز کمیته تخصصی هماهنگی سران قوا با استقبال مواجه شده است، اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که از محل تبصره ۱۸ برای این طرح، منابعی را جذب کنیم. علاوه بر این، طرح مزبور مورد تایید معاونت اشتغال و کارآفرینی هم قرار گرفته و در صورت تامین منابع تا هنگام برگزاری برنامه‌های هفته تعاون، اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز