خبرگزاری کار ایران

سامانه اشتغال ایرانیان تا پایان تیر امسال رونمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۸۵۲

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کمک به تثبیت اشتغال موجود و اشتغال حمایتی از اولویت‌ها و هدف‌گذاری این وزارتخانه در سال ۹۸ است.

به گزارش ایلنا، عیسی منصوری در حاشیه جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار عنوان کرد: در بخش اشتغال روستایی از حدود ۱۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابعی که از ابتدای برنامه اواخر سال ۹۶ و ابتدای سال ۹۷ در اختیار است تاکنون، ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابع به بانک ها ابلاغ شده است.

او گفت: از این میزان حدود سه هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان مورد ، مربوط به نهاد‌های حمایتی است و ۶۰۰ میلیارد تومان برای مناطق زلزله‌زده در نظر گرفته شده است؛ بدین ترتیب ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار داریم و از این مبلغ تا به حال بانک ها نزدیک به ۸ هزار میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت کردند.

منصوری اضافه کرد: برای اینکه اثربخشی وام افزایش یابد دو برنامه را همزمان در دستور کار داریم، یکی بحث مداخلات توسعه اشتغال مناطق روستایی با همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های حمایتی و گروه‌های مردم نهاد و دیگری بحث نظارت دقیق بر دستاورد‌های این برنامه است که هم اکنون انجام می شود که به هدف اشتغال برسیم و منابع به انحراف نرود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سامانه اشتغال ایرانیان تا پایان تیر امسال رونمایی می‌شود، گفت: در این سامانه هدف این است که همه افرادِ در سن اشتغال و کار کشور دارای یک کد شغلی باشند؛ کسی که خارج جمعیت فعال است مشخص باشد و آنکه در درون جمعیت فعال است شاغل یا بیکار و اگر شاغل است چه رشته ای و اگر تخصص، تجربه و مهارت دارد در چه رشته ای که به صورت دقیق کدبندی شده و مشخص باشد و این ابزاری برای سیاستگذاری دقیق اشتغال است.

منصوری با اشاره به نتیجه حضور در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان گلپایگان گفت: در این جلسه مقرر شد یک برنامه مشترک بین دستگاهی و بخش خصوصی با محوریت فرماندار در حوزه های زیر ساختی، فضای کسب و کار و رشته فعالیت مشخص برای توسعه اقتصاد و اشتغال با توجه به ظرفیت ها و نیازها شهرستان تدوین تا با تمرکز، پیاده‌سازی و حمایت این برنامه زمینه لازم برای پیشرفت و توسعه این خطه بیشتر از گذشته فراهم شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: انتظار داریم بانک ها شفافیت و سرعت عمل در پرداخت تسهیلات را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز