خبرگزاری کار ایران

قهرمانی ایران در کشتی آزاد نوجوانان آسیا

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۵۳۸

تیم ملی کشتی نوجوانان ایران با کسب 7 طلا، یک نقره و یک برنز قهرمان کشتی آزاد نوجوانان آسیا در قزاقستان شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی آسیا روزهای 15 و 16 تیرماه در شهر نورسلطان کشور قزاقستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط علی عرب در وزن 45 کیلوگرم، رحمان عموزاد خلیلی در وزن 48 کیلوگرم، علی قلی زادگان در وزن 51 کیلوگرم، امیرحسین متقی در وزن 60 کیلوگرم امیرحسین فیروزپور در وزن 80 کیلوگرم، سهیل یوسفی در وزن 92 کیلوگرم و سالار حبیبی در وزن 110 کیلوگرم به مدال طلا، در وزن 60 کیلوگرم توسط عرفان الهی به مدال نقره و در وزن 60 کیلوگرم توسط مهدی ویسی در وزن 55 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت و با کسب 212 امتیاز با اقتدار قهرمان قاره کهن شد. پس از تیم ایران تیم های هند و قزاقستان به ترتیب با 157 و 145 امتیاز دوم و سوم شدند.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:
در وزن ٤٥ کیلوگرم علی عرب پس از استراحت در دور اول در دور دوم الاومیری از عربستان را با نتیجه 12 بر 2 شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله انکری از هند را با نتیجه 2 بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. عرب در دیدار فینال یعقوب اف از کشور ازبکستان را با نتیجه 3 بر یک مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد.
در وزن ٤٨ کیلوگرم رحمان عموزاد خلیلی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم اودیت از هند را با نتیجه 8 بر 2 مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 5 بر صفر کاداموف از ازبکستان پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. عموزاد در دیدار نهایی مقابل بازاربایف از کشور قزاقستان با نتیجه 10 بر صفر و در کمتر از یک دقیقه پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.


در وزن ٥١ کیلوگرم علی قلی زادگان در دور نخست خدایبرگان از ازبکستان را با نتیجه ١٤ بر ٢ شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر کومیا از ژاپن را مغلوب کرد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 4 بر صفر از سد سونیل از کشور هند گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار اولان اولو از کشور قرقیزستان را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد و صاحب مدال طلا شد.


در وزن ٥٥ کیلوگرم مهدی ویسی در دیدار نخست با نتیجه 11 بر صفر مغلوب رحیم اف از ازبکستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 5 بر 4 یومیکا از ژاپن را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.
در وزن ٦٠ کیلوگرم عرفان الهی در دور اول اوتاخانوف از ازبکستان را با نتیجه ٣ بر یک از پیش رو برداشت. وی در دور دوم مقابل هات از کره جنوبی با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد و در مرحله نیمه نهایی نیز تولیجنوف از قزاقستان را با نتیجه 8 بر صفر مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. الهی در این دیدار مقابل تاکاهاشی از ژاپن با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد و به مدال نقره رسید.


در وزن ٦٥ کیلوگرم امیرحسین متقی در دور نخست با نتیجه ١٠ بر صفر ناگایشی از ژاپن را شکست داد. وی در دور دوم با حساب ٧ بر ٢ گوسوامی از هند را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز مقابل کولداشیف از ازبکستان در حالی که داوری این مسابقه نیز با مشکلاتی همراه بود با نتیجه 4 بر یک پیروزی شد و به دیدار فینال راه یافت. متقی در دیدار فینال احمداف کشتی گیر روسی الاصل از تاجیکستان را با نتیجه 6 بر یک مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد.


در ٧١ کیلوگرم امیرمهدی حسینی در دور نخست برابر امگالانباتا از مغولستان ١١ بر ٥ شکست خورد و با توجه به شکست حریف مغول برابر کشتی گیر ترکمنستان از دور مسابقات کنار رفت.


در وزن ٨٠ کیلوگرم امیرحسین فیروز پور در دور اول با نتیجه ١٠ بر صفر ژو از چین را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ٩ بر ٤ شکراف از تاجیکستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شود. فیروزپور در این دیدار نیز با نتیجه 10 بر صفر و ضربه فنی شیمیزو از ژاپن را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار نهایی آمانگالی از قزاقستان را با نتیجه 7 بر 3 مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.
در وزن ٩٢ کیلوگرم سهیل یوسفی در مبارزه نخست یونگ از کره جنوبی را با نتیجه ١٠ بر صفر مغلوب کرد. وی در دور دوم تاژی از قزاقستان را با نتیجه 8 بر 2 و ضربه فنی از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. یوسفی در این مرحله مقابل کشتی گیری از ژاپن با نتیجه 10 بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال با نتیجه 7 بر صفر و ضربه فنی کشتی گیری از کشور هند را مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد.
در وزن 110 کیلوگرم سالار حبیبی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر انرود از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی رفت. حبیبی در این مرحله مقابل ماخمدعلیف از تاجیکستان در کمتر از 30 ثانیه به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال نیز مقابل ایگناروف از قزاقستان با نتیجه 9 بر 2 به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز