خبرگزاری کار ایران

درخواست آمریکا از آلمان برای اعزام نیرو به سوریه

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۳۴۱

نماینده ویژه آمریکا در امور سویه از آلمان خواسته تا مربی نظامی، متخصصان لجستیک و تکنسین به این کشور بفرستد تا به نیروهای دموراتیک سوریه در نبرد با گروه تروریستی داعش کمک کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه وله، «جیمز جفری» نماینده ویژه آمریکا در امور سویه، از آلمان خواسته تا مربی نظامی، متخصصان لجستیک و تکنسین به این کشور بفرستد تا به نیروهای دموکراتیک سوریه در نبرد با گروه تروریستی داعش کمک کنند. 

جفری در مصاحبه‌ای گفت: «می‌خواهیم سربازان آلمانی جایگزین نیروهای ما در سوریه شوند». وی افزود که منتظر پاسخ دولت آلمان در این رابطه است. 

نماینده آمریکا در امور سوریه روز جمعه به برلین سفر کرده بود تا درخواست این کشور مبنی بر افزایش حمایت نظامی و مالی آلمان در نبرد با تروریسم را در سوریه تقدیم دولت آلمان کند. 

وی در ادامه گفت: «ما به دنبال داوطلبانی هستیم که در سوریه فعالیت کنند و با دیگر شرکای ائتلاف همکاری داشته باشند.» جفری همچنین افزود که درخواستی مبنی بر شمار مشخصی از سربازان را مطرح نکرده است. 

جفری با بیان این‌که نیازی نیست این نیروها به‌طور مستقیم با گروه‌های افراطی درگیر شوند، گفت: «بهتر آن است که نیروهای سوری به جنگ داعش بروند. اما به فشار بین‌المللی برای حمایت هوایی، لجستیکی، آموزشی و فنی مورد نیاز است.»

وی در ادامه گفت که نباید امکان درگیری مستقیم را به‌طور کل رد کرد، چراکه ممکن است نیاز باشد این نیروها در سوریه از خودشان دفاع کنند. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز