خبرگزاری کار ایران

هاشمی:

حذف مولفه‌های رانتی، باعث حضور نخبگان در انتخابات شورایاری‌ها شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۱۷۱

رییس شورای شهر تهران گفت: با حذف مولفه‌های رانتی، نظیر اهدای امتیاز طرح ترافیک به اعضای شورای محله، تلاش شد که نخبگان و نیروهای کیفی که انگیزه ایجاد تحول و ارتقا عملکرد نهاد شورایاری را دارند، تشویق به حضور در انتخابات شوند که خوشبختانه در فرایند ثبت نام این موضوع تا حدودی محقق شد.

به گزارش ایلنا، محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای یکصدو پنجاه و سومین جلسه شورا با اشاره به اتمام مهلت ثبت نام انتخابات شورایاری ها گفت: شب گذشته مهلت ثبت نام در انتخابات شورایاری ها به پایان رسید و نزدیک به دوازده هزار نفر بعنوان کاندیدا در این انتخابات ثبت نام کردند.

وی در ادامه با اعلام آماری از میزان مشارکت در انتخابات شورایاری ها گفت:  از مجموع کاندیداهای ثبت نام شده، ۲۵ درصد زنان هستند که نشان از حساسیت بانوان در مشارکت های اجتماعی دارد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران به برگزاری الکترونیکی انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: این نخستین انتخابات در ایران است که بصورت الکترونیکی و با همکاری وزارت کشور برگزار می شود که مقدمه ای برای الکترونیکی کردن سایر انتخابات است.

وی در ادامه به اعضای هیات نظارت توصیه کرد: در جریان بررسی صلاحیتها حداکثر مراقبت بعمل آید تا حقی از شهروندان تضییع نشده و براساس سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلی مقام معظم رهبری، تلاش شود که انتخابات شورایای با بیشترین شور و نشاط و مشارکت برگزار شود.

 هاشمی همچنین راهبرد شورای شهر تهران در برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری را بر کیفی سازی این نهاد موثر و کاهش شائبه ها و ارتقای تصویر شورای محله در فضای عمومی شهر عنوان کرد و افزود:  در این راستا با حذف مولفه های رانتی، نظیر اهدای امتیاز طرح ترافیک به اعضای شورای محله، تلاش شد که نخبگان و نیروهای کیفی که انگیزه ایجاد تحول و ارتقا عملکرد نهاد شورایاری را دارند، تشویق به حضور در انتخابات شوند که خوشبختانه در فرایند ثبت نام این موضوع تا حدودی محقق شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز