خبرگزاری کار ایران

توضیحات حق‌شناس درباره احضارش به دادسرا

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۱۴۳

عضو شورای شهر تهران درباره احضارش به دادسرا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد حق شناس امروز در حاشیه جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در 26 خرداد احضاریه ای به دفتر بنده واصل شد که در آن اعلام شده بود به عنوان متهم باید در دادسرا حاضر شوم  و اگر ظرف مدت 5 روز خود را معرفی نکنم جلب خواهم شد.

حق شناس افزود:  موضوع را به رئیس شورای شهر جناب هاشمی اطلاع دادم و ایشان طی تماسی  علت مساله را جویا شدند و اعلام شد موضوع مربوط به یک پست اینستاگرامی است که در شب 23ماه رمضان در اینستاگرامم بارگزاری کردم.این پست یک کلیپ صوتی با عکس خانم لیلا تهرانچیان یکی از هنرمندان با سابقه در موسیقی سنتی بود که آیه7 و 8 سوره آل عمران که در ادبیات عرفانی به ربنا مشهور است را می خواند.

حق شناس در ادمه اظهار داشت: دیروز به همراه وکیل به دادسرای ارشاد و شعبه دوم بازپرسی در خیابان بخارست مراجعه کردم. بازپرس پرونده تفهیم اتهام را تشویق مردم به فساد اعلام کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: این مساله با اعتراض بنده مواجه شد، زیرا تفهیم اتهام بر اساس ماده قانونی جرم‌انگاری نشد.

حق شناس در ادامه افزود: جلسه بازپرسی از ساعت 9 صبح تا 12:30 ظهر ادامه داشت و طی آن 14 صفحه بازپرسی نوشته شد و هر چه تلاش کردم ماده قانونی که بر اساس آن جرم انگاری شده به من ابلاغ شود این عمل انجام نشد.

وی با بیان اینکه در نهایت قرار وثیقه‌ای به مبلغ 200 میلیون تومانی برایم در نظر گرفتند، ادامه داد: چون توان پرداخت آن را نداشتم به بازداشتگاه رفتم.

 رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه معتقد بودم که پذیرفتن چنین وثیقه ای به معنای پذیرفتن ادعایی نادرست است، افزود: به همین خاطر حکم بازداشت را قبول کردم و از ساعت 12:30  روز گذشته تا ساعت 5 عصر در بازداشتگاه دادسرای ارشاد بود و در کنار دیگر زندانیان ساعاتی را ماندم تا اینکه نهایتاً در ساعت 5 عصر سه تن از اعضای شورای شهر به دادسرا آمدند و تلاش کردند که پست اینستاگرامی را برداشته و یادداشت دیگری را بنویسند.

حق‌شناس در خاتمه با بیان اینکه آقایان خلیل‌آبادی، نظری و رسولی به دادسرا آمدند، گفت: بازپرس مصر بود که من پست اینستاگرامی را بردارم و من گفتم اگر این مساله حکم قضائی شود قبول می‌کنم، نهایتاً از آنجایی که اعضای شورا اصرار داشتند که ما یک کار جمعی می‌کنیم و ممکن است مشکلاتی ایجاد شود من قبول کردم که توضیحات بازپرس را در صفحه ایسنتاگرام خود بنویسم.  قرار شد پست مذکور را حذف کرده و متن دیگر جایگزین شود و این متن نیز تا پایان جلسات دادگاه در صفحه‌ام بماند و حالا منتظر ادامه روند دادگاه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز