خبرگزاری کار ایران

نامه ضدایرانی سناتورهای جمهوری‌خواه به دونالد ترامپ

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۰۰۷

سناتورهای حزب جمهوری‌خواه آمریکا خواستار بهره‌گیری از مکانیسم‌های قطعنامه‌های سازمان ملل برای «بازگشت تحریم‌ها» علیه ایران شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری فاکس‌نیوز، سناتورهای حزب جمهوری‌خواه آمریکا در روزهای گذشته از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا خواستند تا زیر بار آنچه در ادعایی بی‌اساس «اخاذی هسته‌ای» ایران می‌نامند، ‌نرود. این سناتورها همچنین بر اهمیت استفاده از مکانیسم‌های قطعنامه‌های سازمان ملل برای «بازگشت تحریم‌ها» علیه ایران تاکید کردند. 

این سناتورها از ترامپ خواستند تا «مکانیسم‌های» قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران در پی غنی‌سازی اورانیوم به کار گیرد. 

در نامه این سناتورها به ترامپ آمده است: «پاراگراف ۱۰ این قطعنامه ایالات متحده را به‌عنوان شرکت‌کننده در اعمال مجدد مکانیسم‌های تحریم به رسمیت می‌شناسد.»

این سناتورها در ادامه و در ادعایی بی‌اساس از رئیس‌جمهوری آمریکا خواستند تا «معافیت‌های غیرنظامی-هسته‌ای» را که به ایران اجازه می‌دهد وضعیت فعلی را در زمینه مسائل هسته‌ای حفظ کند، متوقف نماید. 

«تد کروز»، سناتور ایالت تگزاس، «تام کاتن»، سناتور ایالت آرکانزاس و «مارکو روبیو»، سناتور ایالت فلوریدا این نامه را به ترامپ نوشتند.

این اقدام در حالی انجام شده که ایلات متحده سال گذشته بدون هیچ دلیل از برجام خارج شد و اولین طرفی بود که تعهدات خود را زیر پا گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز