خبرگزاری کار ایران

محمد نوری: فتحی می‌توانست ماجرای شفر را دوستانه حل کند

استراماچونی قول قهرمانی نداده اما هواداران امسال جام می‌خواهند

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۸۳۳

عضو کمیته پیشکسوتان اعلام کرد استقلال باید برای کسب جام تلاش خودش را بکند تا طرفدارانش را به آرزوی شان برساند.

به گزارش ایلنا،محمد نوری عضو کمیته پیشکسوتان باشگاه استقلال معتقد است هر چند استراماچونی در جلسه معارفه‌اش قول قهرمانی نداد اما هواداران استقلال امسال دنبال قهرمانی هستند چرا که در چند سال گذشته قهرمان لیگ نشده‌اند و دوست دارند دوباره تیم محبوب شان را در صدر جدول ببینند و جام قهرمانی لیگ برتر را به دست بیاورند. البته لیگ امسال با توجه به مدعیانی که حضور دارند سخت تر از قبل خواهد بود.

در مورد حضور استراماچونی در استقلال چه نظری دارید؟

به هر حال کمی زمان از دست رفت تا مربی خارجی آمد. استراماچونی با توجه به جوانی که دارد مربی بدی نیست. درست است که نتایج خوبی نگرفته اما مربی اینترمیلان ایتالیا بوده و با توجه به جوانی اش تفکراتش به بازیکنان نزدیک است. من در تمرینات شاهد بودم که خیلی سفت و سخت و جدی کارش را انجام می‌دهد و بدنسازی خوبی انجام می‌دهد اما این پروسه زمانی باید بگذرد و تیم در شرایط بازی قرار بگیرد. بازیکنان جوانی به تیم اضافه شده‌اند اما استقلال نیاز به چند بازیکن باتجربه و کلیدی مثل پاتوسی و تیام دارد تا در شرایط سخت کار را دربیاورند. استقلال به خصوص در خط حمله نیاز به یک مهاجم تمام کننده خوب دارد و اگر پاتوسی نماند هم به یک بازیساز خوب احتیاج دارد.

در شرایط سخت اقتصادی که داریم استخدام مربی گران قیمتی مثل استراماچونی به صلاح استقلال هست؟

توقع هواداران بالا است و استراماچونی آنچنان هم گران نیست و قیمت عرف مربیان خوب همین است. استراماچونی نه گران و نه ارزان است و به لحاظ مالی متوسط است و این خواسته هواداران و پیشکسوتان است که بتواند تیم را دگرگون کند چون طرفداران امسال چیزی جز قهرمانی نمی‌خواهند. حضور استراماچونی در استقلال را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم امسال قهرمانی را به دست بیاوریم. البته امسال 4-5 تا تیم مدعی هستند و شرایط سخت است اما هواداران قهرمانی می‌خواهند.

عدم شناخت استراماچونی از فوتبال ایران و استقلال برای او و تیم مشکل ساز نمی‌شود؟

آنطور که من اطلاع دارم ایشان فیلم بازیهای تیم را دیده و آنالیز کرده و همه شرایط را به او توضیح داده‌اند و با در نظر گرفتن تمام این شرایط جواب مثبت داده است. استراماچونی اگر می‌دانست که نمی‌تواند موفق باشد به استقلال نمی‌آمد و همه اینها را آنالیز کرده و آمده است. ایشان در جلسه معارفه هم قول قهرمانی نداد و گفت که باید روند تیم را ببینم. باید در طول زمان ببینیم استراماچونی چطور جواب می‌دهد.

در مورد اینکه استراماچونی دستیار ایرانی نخواسته چه نظری دارید؟

ایشان سرمربی تیم است و باید جوابگوی نتایج باشد. حتما بررسی و فکر کرده که احتیاج به مربی ایرانی ندارد اما نظرم این است که حتما یک مربی ایرانی باید در کادر فنی باشد تا پل ارتباطی بین بازیکنان و باشگاه با مربی باشد و اگر مربی ایرانی در کادر فنی بود می‌توانست به لحاظ عاطفی و روحی به تیم کمک کند. البته مربی ایرانی که جوان باشد و انگیزه پیشرفت داشته باشد. پیروز قربانی در جلسه معارفه آمده بود و شاید توجیه نشده بود که قرار است آنالیزور باشد چون ایشان به عنوان کمک مربی آمده بود و وقتی گفتند قرار است آنالیزور باشی قبول نکرد. البته من هم بودم قبول نمی‌کردم اما در مجموع خودم موافق حضور مربی ایرانی در کادر فنی هستم.

بدهی‌های گذشته برای باشگاه مشکل ساز نخواهد شد؟

فکر می‌کنم مشکل پروپیچ را آن موقع با 200 یا 300 میلیون می‌توانستند حل کنند و الان ده برابر شده است و این به خاطر سهل انگاری مدیران باشگاه بوده که کار به اینجا کشیده است. ایشان از باشگاه شکایت کرده و و کار به اینجا کشیده و هر سال این مشکلات را داریم که این اتفاقات برای فوتبال ما و استقلال خوب نیست. امیدوارم دیگر چنین مشکلاتی پیش نیاید و با خارجی‌ها بلافاصله تسویه حساب کنند چون الان دغدغه کسر امتیاز و حتی خطر حذف از آسیا هم هست.

شفر هم امروز و فردا ممکن است از استقلال شکایت کند و معضل دیگری هم به وجود بیاید. اینطور نیست؟

خودم نظرم این بود که ماجرای آقای شفر مسالمت آمیز حل شود. آقای فتحی می‌توانست دوستانه مشکل را حل کند. شفر زحمت خودت را برای استقلال کشید و وقتی اخراج می‌شود دستش برای شکایت باز است. شفر آدمی بود که اگر دوستانه با او صحبت می‌کردند تخفیف می‌داد. به هر حال کار مطالعه شده‌ای ‌نبود.

حضور مربیانی مثل استراماچونی، کالدرون و دنیزلی لیگ ما را جذاب تر نمی‌کند؟

صد در صد، خوشحالم که مربیان درجه یک به فوتبال ما آمده‌اند و ایگ خیلی جذاب می‌شود. امسال 5-6 تا تیم مدعی هستند و امسال شاهد لیگی هستیم که هم جذاب است و هم امتیازات نزدیک خواهد بود و تا لحظه آخر قهرمان لیگ مشخص نخواهد بود چون تیم‌ها هم بازیکنان خوبی دارند و هم مربیان خوبی جذب کرده‌اند .

حضور فرهنگ‌های مختلف مربیگری در لیگ ما باعث کمک به فوتبال ملی ما نمی‌شود؟

صد در صد کمک می‌کند. در جام تخت جمشید ما تیم ملی خیلی قوی داشتیم چون مربیانی که در لیگ ما بودند اکثرا خارجی بودند و سطح فوتبال ما را بالا برده بودند چون به روز بودند و تیم‌های آن‌ها هجومی کار می‌کردند و مربیان ایرانی کنار آن‌ها تجربه به دست می‌آوردند و الان هم این مربیانی که آمده‌اند سطح فوتبال ملی ما را بالا می‌برد. اینها به جذابیت لیگ ما کمک می‌کنند و به فوتبال ملی ما کمک می‌کنند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز