خبرگزاری کار ایران

علی خدایی:

درخواست برگزاری جلسه شورای عالی کار ارائه شد/ افزایش قدرت خرید کارگران+پیگیری تبصره یک ماده ۷ قانون کار

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۷۴۸

پنج شنبه گذشته، گروه کارگری شورای عالی کار، درخواست برگزاری جلسه عادی و فوق‌العاده شورای عالی کار را به وزارت کار ارائه داده است.

علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از ارائه درخواست برگزاری جلسه شورای عالی کار خبر داد.

وی گفت: پنج شنبه گذشته، درخواست جلسه عادی و فوق‌العاده شورای عالی کار، توسط گروه کارگری این شورا ارائه شد؛ متن درخواست را هر سه عضو کارگری شورای عالی کار امضا کرده‌اند.

وی در ارتباط با موضوع درخواست گفت: گروه کارگری برای جلسه شورای عالی کار، دو موضوع اصلی دارد؛ اول بررسی راهکارهای افزایش قدرت خرید کارگران و دومی پیگیری مصوبه شورای عالی کار در رابطه با آیین‌نامه تبصره یک ماده هفت قانون کار.

خدایی در توضیح بیشتر گفت: قدرت خرید کارگران به دلیل شرایط اقتصادی، دچار افت شدید شده و بایستی «ترمیم» شود و لاجرم ما به دنبال بحث در مورد راهکارهای ترمیم و افزایش قدرت خرید هستیم؛ از طرفی آیین‌نامه تبصره یک ماده ۷ قانون کار که مربوط به تعیین سقف برای قراردادهای موقت است، قبل از این در شورای عالی کار تصویب شده و به هیات دولت فرستاده شده؛ اما از زمان ارسال به هیات دولت هیچ اطلاعی از سرنوشت این آیین‌نامه نداریم و ظاهراً از سوی مجموعه وزارت کار، پیگیری های لازم صورت نگرفته است؛ ما خواستار ابلاغ هرچه سریعتر این آیین‌نامه توسط دولت هستیم.

براساس قانون کار، جلسات سه‌جانبه شورای عالی کار باید ماهانه برگزار شود؛ اما خدایی می‌گوید چون درخواست برگزاری جلسه «فوق العاده» داده‌ایم، انتظار داریم حداکثر ظرف مدت دو هفته از زمان تحویل درخواست، جلسه فوق‌العاده برگزار شود.

او در پایان ابراز امیدواری کرد که  به زودی مطالبات اصلی کارگران – قدرت خرید و امنیت شغلی- در جلسه شورای عالی کار پیگیری و به نتیجه مطلوب برسد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز